  • 1. Data: 2004-05-04 09:16:00
    Temat: Urlop pracownika dydaktycznego NA SIŁĘ
    Od: p...@p...onet.pl

    Jestem lektorem j.niem. przysluguje mi 36 dni urlopowych, dziś dostałam
    informację iż w wakację jestem zobowiązana do wykorzystania CAŁEGO urlopu w
    miesiącach wakacyjnych, czy to normalna sprawa, jaka jest tego ewentualna
    podstawa prawna?

    Dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2004-05-04 10:51:19
    Temat: Re: Urlop pracownika dydaktycznego NA SIŁĘ
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > miesiącach wakacyjnych, czy to normalna sprawa, jaka jest tego ewentualna

    żadna.
    Co najwyżej w trakcie trwania roku szkolnego pracodawca może odmówić ci
    udzielenia urlopu bo są zajęcia. Dletego, żeby nie mieć problemu chce,
    żeby ci nic na potem nie zostało.

  • 3. Data: 2004-05-04 15:48:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    A to czasem z Karty Nauczyciela nie będzie wynikać? Lektor nie jest
    nauczycielem?

  • 4. Data: 2004-05-04 21:17:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, poilkj wrote:

> [...]
    >+ > miesiącach wakacyjnych, czy to normalna sprawa, jaka jest tego ewentualna

    Erm... znaczy wszystkie niedawne dyskusje i rozważania prowadzące
    do wniosku że to *pracodawca* jest generalnie rzecz ujmująć "źródłem
    określenia kto i kiedy ma urlop" :] można sobie ..., tak ??
    Od art. 163 KP ("plan urlopów ustala pracodawca") poczynając ? ;)

    >+ Co najwyżej w trakcie trwania roku szkolnego pracodawca może odmówić ci
    >+ udzielenia urlopu bo są zajęcia. Dletego, żeby nie mieć problemu chce,
    >+ żeby ci nic na potem nie zostało.

    Jako mniemam: chce SKUTECZNIE :) i *ma* do tego prawo. Za wyjątkami
    "czterodniówek", końca urlopu macierzyńskiego i co tam jeszcze...
    Czyż nie ?
    A podana przez ciebie przyczyna jest "usprawiedliwionym powodem"
    narzucenia nawet nadzwyczajnych restrykcji :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-05-05 06:29:46
    Od: p...@p...onet.pl

    Faktem jest że pracuję w szkole prywatnej której statut wybiórczo jedynie
    odwołuje się do karty nauczyciela, mam nadzieję żę nadchodząca nowelizacja ust.
    o szkolnictwie wyższym zmieni ten stan rzeczy radykalnie, cóż urlo faktycznie
    tak zapewne został rozplanowany aby nie korzystaćz niego w trakcie roku
    szkolnego, cóż zatem ponownie powtórzy się sytuacja, gdzie trzeba będzie brać
    urlop zaliczkowo w grudniu przed Świętami.

    Pojawił siętakże nowy problem za 1 maja sobota pracownikom dydaktycznym nie
    przysługuje dzień wolny - CZY TO PRAWDA ? Administracja ma odbióra ale
    dydaktyczny niestety NIE.

  • 6. Data: 2004-05-05 18:51:41
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Faktem jest że pracuję w szkole prywatnej której statut wybiórczo jedynie
    Wg mnie statup powinien regulować zasady przyznawania urlopów. Jeżeli akurat
    w tym momencie podlegacie pod Kartę Nauczyciela to urlop należy wykorzystać
    na wakacjach. Chyba że jesteś na długim chorobowym to wtedy możesz
    wykorzystać w trakcie roku szkolnego.
    > odwołuje się do karty nauczyciela, mam nadzieję żę nadchodząca nowelizacja
    ust.
    > o szkolnictwie wyższym zmieni ten stan rzeczy radykalnie, cóż urlo
    faktycznie
    Ja też mam taką nadzieję. Niech ta ustawa wreszcie nadejdzie i zlikwiduje te
    7 dodatków. I niech zabroni pracować na więcej niż jeden etat. Albo
    przynajmniej niech wydłuzy czas pracy do normalnego czyli 40 godzin. Wtedy
    będzie sprawiedliwie.

> [...]
    brać
    > urlop zaliczkowo w grudniu przed Świętami.
    A po co? Z jakiego powodu? Jak to zaliczkowo?

    > Pojawił siętakże nowy problem za 1 maja sobota pracownikom dydaktycznym
    nie
    > przysługuje dzień wolny - CZY TO PRAWDA ? Administracja ma odbióra ale
    > dydaktyczny niestety NIE.

    Może być to prawda. Dzień wolny wynikał z tego że czas pracy w skali roku
    (miesiąca) uwzględniał to, że 1 maja jest wolny. Jednak jeżeli wypadł w
    sobotę to praconicy administracyjni pracowali by o 8 godzin za długo. Stąd
    wolny dzień w innym dniu pracującym.
    Natomiast nauczyciele mają czas pracy znacznie krótszy niż 40 godzin
    tygodniowo i raczej nie powinni się łapać na ten zacny przywilej.

    --
    PawełJ