  • 21. Data: 2005-10-27 09:24:45
    Temat: Re: Po co komu notariusz, przeciez powinna starczyc umowa????
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-27 10:17 Robert J. napisał(a):

    > Bardzo rozsądna ;-). Tylko wytłumacz mi czemu tych pieniędzy nie może brać
    > państwo? Czy urzędnik państwowy poświadczający taką transakcję jest jakiś
    > gorszy??? Na pewno byłby tańszy... A tak kasa płynie do prywatnych kieszeni
    > notariuszy. Na dodatek za cholerę nie da się z nimi wynegocjować ceny...

    A czemu podatnicy mają płacić za to, że ktoś sobie zawiera umowę? Ktoś
    ma ochotę zawrzeć, to jego sprawa, ja nie mam ochoty za to płacić.
    Kwestią dyskusyjną jest też, czy rzeczywiście urzędnik byłby tańszy -
    raczej większość rzeczy "prywatnych" jest lepsze (jeśli nie tańsze) od
    państwowych.
    Natomiast pytanie Autora wątku jest, po co W OGÓLE płacić notariuszom?
    Nie przeszkadza mi dobrowolne korzystanie z ich usług, chcesz - Twoja
    sprawa. Ale jak nie chcesz, to proszę bardzo: ktoś Cię oszuka i będziesz
    mieć kłopoty, ale to Twoja sprawa.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 22. Data: 2005-10-27 09:31:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Radek napisał(a):
    > Witam.
    > Dlaczego jak sprzedaje lub kupuje dom, to musze poswiadczyc to
    > notariuszem, a jesli kupuje samochod i nne pierdolki na umowe to obywa
    > sie bez notariusza? Mam zamiar sprzedac chalupe na umowe miedzy
    > stronami i nie chce placic kupe forsy notariuszowi. Moim zdaniem skoro
    > jest umowa miedzy mna a kupujacym to wystarczy, skoro wystarcza to
    > przyzakupie wozu czy wykonanie jakiejs uslugi.

    Taki kraj - nie ma swobody zawierania umow.
    Lobby prawnikow wszelakiej masci wywalczylo sobie cala mase rozwiazan
    prawnych ktore daja im duze dochody i chronia ich sitwe przed konkurencja.

    Na szczescie powoli zaczyna sie to zmieniac.