  • 1. Data: 2005-10-26 09:11:01
    Temat: Przetarg i spolka zoo zagwozdka
    Od: "Lolitka" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam problem natury prawnej prosze o pomoc.

    Sprawa jest taka: Chce kupic dzialke ktora jest sprzedawana na przetargu. Mam
    zamiar cos na tej dzialce wybudowac. Cena jaka trzeba zaplacic za dzialke
    zawiera rowniez podatek VAT (nie ukrywam ze niemala kwota).
    I teraz tak: jakbym wygral przetarg to najlepiej zalozyc firme i nabyc dzialke
    jako firma wtedy odlicze VAT, z drugiej strony uczestnikiem przetargu
    musialabybyc ta firma bo o ile mi wiadomo nie da sie przeniesc praw
    wygrywajacego na kogos innego. A zakladac firme zeby wystartowac do przetargu
    ktory sie nie wygra jest bez sensu. Czy istnieje wyjscie z tego blednego kola?

    Pozdrawiam
    Lolitka

  • 2. Data: 2005-10-26 11:15:33
    Temat: Re: Przetarg i spolka zoo zagwozdka
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > I teraz tak: jakbym wygral przetarg to najlepiej zalozyc firme i nabyc dzialke
    > jako firma wtedy odlicze VAT, z drugiej strony uczestnikiem przetargu

    A z czego ten VAT chcesz odliczyc ? ;)

  • 3. Data: 2005-10-26 11:46:31
    Od: "Lolitka" <l...@p...onet.pl>

    > A z czego ten VAT chcesz odliczyc ? ;)

    Chodzilo mi o zwrot VATu - nieprecyzyjnie sie wyrazilem - ale mysle ze mimo
    wszystko wiadomo o co chodzi.

  • 4. Data: 2005-10-26 12:17:31
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Chodzilo mi o zwrot VATu - nieprecyzyjnie sie wyrazilem - ale mysle ze mimo
    > wszystko wiadomo o co chodzi.

    Ale US sam z siebie nie da ci VATu ;) Trzeba najpierw cos dla niego miec
    ;)

  • 5. Data: 2005-10-26 12:54:05
    Od: "Lolitka" <l...@p...onet.pl>

    > Ale US sam z siebie nie da ci VATu ;) Trzeba najpierw cos dla niego miec
    > ;)

    No coz smiem twierdzic ze da - taka jest idea VATu - jest neutralny dla firm.
    Czyli jezeli firma na poczatku swojej dzialalnosci kupuje towary oVATowane a
    nie ma jeszcze przychodow bo sie rozwija to w deklaracji VATowskiej skladasz
    wniosek o zwrot VATu i tyle. US zwroci a przy okazji przetrzepie porzadnie
    ksiegowosc i firme czy to aby nie wyludzenie VATu. ALe nie ma sie czego bac -
    jakos zaczac trzeba.

    No ale temat poszedl w bok a mnie interesuje sprawa przetargu. Czy ktos moze
    pomoc?