eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPliki mp3 oraz filmy w kontekscie Art 23 Ustawy o prawie autorskim › Re: Pliki mp3 oraz filmy w kontekscie Art 23 Ustawy o prawie autorskim
  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Pliki mp3 oraz filmy w kontekscie Art 23 Ustawy o prawie autorskim
    Date: 8 Nov 2005 12:16:44 +0100

    Mithos napisał(a):

    > W ustawie.

    No i?

    > Skoro korzystamy bez zezwolenia to raczej nie jest : "Art. 23. 1. Bez
    > zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego
    > utworu w zakresie własnego użytku osobistego."

    "Z już rozpowszechnionego". Krótko mówiąc jak sobie nagrałeś z TVP1 koncert
    Jarre i zrobiłeś z niego mp3/divx to wszystko jest ok. Jak sobie ten
    sam koncert ściągnąłeś z Sieci od kogoś innego, kto go zripował z TVP1 to
    sprawa jest dyskusyjna bo jeżeli to Twoja ciocia to ok, jeżeli anonimowy
    klient p2p to już jest to nielegalne. Do tego dochodzi problem taki, że
    p2p działa zawsze w dwie strony - czyli ściągając także go udostępniasz
    innym - zwykle nie swojej cioci. Następny problem - czy płyta CD wydana
    z tym koncertem została rozpowszechniona na tym polu eksploatacji, które
    obejmuje wprowadzanie jej cyfrowego zapisu do komputera? Nie mam zielonego
    pojęcia.

    j.