  • 1. Data: 2005-11-20 13:24:06
    Temat: Płatność kartą
    Od: Panoramx <panoramx@int3ria_zamien_3_na_e.pl>

    Witam,

    chciałbym się dowiedzieć, czy jest określone przepisami od jakiej kwoty
    można płacić kartą płatniczą?
    W różnych sklepach są różne kwoty minimalne, ale słyszałem, że takie
    ograniczenia nie są zgodne z prawem.

    --
    - Czy to napój magiczny?
    - Nie, kalafiorowa.

  • 2. Data: 2005-11-20 13:31:50
    Temat: Re: Płatność kartą
    Od: "marcin W" <c...@w...pl>

    mialem tez podobny problem
    sprzedawczyni do mnie ze musze dokonac zakupu powyzej 10zl
    ja mowie ze nie chce nic wiecej kupic,ona na to ze urzadzenie jej tego nie
    zaakceptuje ja w smiech i mowie ze wielokrotnie robilem zakupy za kilka zl
    placac karta a ona niechcac robic klotni gdy inni klienci stali poprosila o
    karte wydrukowala paragon i wyszedlem
    jesli ktos ma na to jakis paragraf to by nam sie przydalo

    Użytkownik "Panoramx" <panoramx@int3ria_zamien_3_na_e.pl> napisał w
    wiadomości news:op.s0jjigihl2ms43@drottnar.lukasz...

  • 3. Data: 2005-11-20 13:53:12
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > chciałbym się dowiedzieć, czy jest określone przepisami od jakiej kwoty
    > można płacić kartą płatniczą?
    > W różnych sklepach są różne kwoty minimalne, ale słyszałem, że takie
    > ograniczenia nie są zgodne z prawem.

    to mnie zaskoczyliscie, pierwsze slysze, od lat place w sklepach karta i to
    czesto nawet jakies pierdoly typu guma do zucia za 1.60zl i nigdy nikt nie
    robil problemu. moze tej pani po prostu sie nie chce...

  • 4. Data: 2005-11-20 13:59:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Panoramx napisał(a):
> [...]
    > można płacić kartą płatniczą?
    > W różnych sklepach są różne kwoty minimalne, ale słyszałem, że takie

    Technicznie - w zalezności od właściciela terminala - 1,01 albo 5,00 zł
    Niemniej każdy sklep MOŻE wyznaczyć wyższą kwotę minimalną, jeżeli o
    niej informuje klienta przed zakupem (np, w formie wywieszki).

    M.

  • 5. Data: 2005-11-20 14:33:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Technicznie - w zalezności od właściciela terminala - 1,01 albo 5,00 zł

    Bzdura. Kiedyś kupiłem na Shellu małą puszkę napoju za 0,89 zł i
    zapłaciłem akurat kartą. Tam chyba obsługuje PolCard.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-11-20 14:50:39
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Panoramx napisał(a):

    > Witam,
    >
    > chciałbym się dowiedzieć, czy jest określone przepisami od jakiej kwoty
    > można płacić kartą płatniczą?

    To zależy, zdaje się, od centrum autoryzacji

    > W różnych sklepach są różne kwoty minimalne, ale słyszałem, że takie
    > ograniczenia nie są zgodne z prawem.

    Są zgodne. Sklep ma natomiast umieścić w odpowiednich miejscach informację
    gdy ustala minimalną kwotę dla transakcji "kartowej"

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 7. Data: 2005-11-20 15:13:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream napisał(a):

    > Bzdura. Kiedyś kupiłem na Shellu małą puszkę napoju za 0,89 zł i
    > zapłaciłem akurat kartą. Tam chyba obsługuje PolCard.

    Kiedys - może i tak. Od dłuższego czasu w Polcardzie obowiązuje 1,01

    M.

  • 8. Data: 2005-11-20 15:24:15
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Panoramx napisał(a):

    > W różnych sklepach są różne kwoty minimalne, ale słyszałem, że takie
    > ograniczenia nie są zgodne z prawem.

    Sklep moze odmowic w ogole przyjecia zaplaty karta. A skoro juz pozwala
    łaskawie placic karta to moze sobie to limitowac jak chce, pod
    warunkiem, ze o tym informuje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-11-20 15:43:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Mithos napisał(a):
    > Sklep moze odmowic w ogole przyjecia zaplaty karta.

    A może odmówić w ogole przyjecia zaplaty gotówką? :>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2005-11-20 15:50:37
    Od: "wsa" <wsa[@poczta.onet.pl]>

    > A może odmówić w ogole przyjecia zaplaty gotówką? :>

    oczywiście

    to on jest sprzedawcą i może całkowicie odmówić sprzedaży
    co prawda jest to strzelanie sobie gola, ale nie takie absurdy się zdarzają

    pozdrawiam
    wsa