  • 1. Data: 2005-11-19 23:45:28
    Temat: służba (?) zdrowia
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

    ...Witam, mam takie pytanie.

    Mój ojciec (70 lat), za niedługo idzie do szpitala, na operację wyjęcia
    metalowego pręta, który mu wstawiono po złamaniu. W szpitalu powiedzieli mu,
    żeby przyszedł z wynikami podstawowych badań.
    Więc kilka dni temu ojcieć poszedł do pobliskiej przychodni rejonowej po
    skierowanie.
    Ale lekarz stwierdził, że on mu w takiej sytuacji nie da, bo kierownik
    przychodni tak zarządził (???).

    Ojciec człowiek starej daty, zamiast zrobić aferę odszedł z kwitkiem.
    Wydaje mi się to delikatnie mówiąc nie w porządku, że człowiek całe życie
    płacący niemałe składki nie może w takiej sytuacji dostać skierowania na
    podstawowe badania, które - jak sądzę - powinien sobie robić przynajmniej
    raz na rok w jeggo wieku, nawet bez powodu... Czego przecież oczywiście nie
    robi.

    Mam zamiar udać się tam w poniedziałek, i chyba ich tam rozerwę, bo dla mnie
    to skandal.
    Pytanie - czy mogą odmówić takiego skierowania ?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2005-11-19 23:57:25
    Temat: Re: służba (?) zdrowia
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Sundayman napisał(a):

    > Pytanie - czy mogš odmówić takiego skierowania ?

    Wydaje mi się, że zlecenie (i co ważniejsze, finansowanie) takich badań
    leży w gestii tej jednostki, która ich wymaga.

    M.

  • 3. Data: 2005-11-19 23:58:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Skierowanie na takie badania powinien wystawić lekarz kierujący go do
    szpitala. W tym wypadku skierowanie powinien wystawić akurat nie
    lekarz pierwszego kontaktu, tylko szpital. W każdym razie szpital
    dostanie za to refundację w ramach rozliczenia zabiegu z tego co się
    orientuję. Stąd przychodnia się przed tym wzbrania. Ale taką
    informację ojciec powinien otrzymać w przychodni.

  • 4. Data: 2005-11-20 20:55:15
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > orientuję. Stąd przychodnia się przed tym wzbrania. Ale taką
    > informację ojciec powinien otrzymać w przychodni.

    wszystko prawda poza tym, ze szpital nie dostanie zadnej refundacji.
    dlatego broni sie przed wydawaniem skierowan na badania przed zabiegiem

  • 5. Data: 2005-11-20 21:35:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w
    wiadomości

    > wszystko prawda poza tym, ze szpital nie dostanie żadnej refundacji.
    > dlatego broni się przed wydawaniem skierowań na badania przed
    zabiegiem

    Dostanie refundację, tyle że w kwocie niezależnej od tego, czy sam
    zleci i opłaci te badania, czy też pacjent przyjdzie z wykonanymi już
    badaniami. Tu tkwi sedno problemu.

  • 6. Data: 2005-11-22 20:34:31
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    >
    > Dostanie refundację, tyle że w kwocie niezależnej od tego, czy sam
    > zleci i opłaci te badania, czy też pacjent przyjdzie z wykonanymi już

    badania wykonane przed zabiegiem przynaleza do procedury. ta jest platna wg
    punktacji. i tak jest to deficytowe ale to inna bajka. i teraz im wiecej
    zlecisz badan tym wiekszy masz deficyt. bywa tez, ze za badania (jesli np
    obejmuja m.in.takie jak CT, NMR) mozna zaplacic wiecej niz sie zyska na
    procedurze. i raczej tu tkwi problem