  • 21. Data: 2002-09-26 08:48:30
    Temat: Re: "Platnosc do 15-go dnia kazdego miesiaca" - co oznacza?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 17:35:21 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Hm... sugeruję *zaksięgowanie* (a nie dostępność)
    > Prawdę mówiąc - nie wiem, ale czy to jest możliwe żeby
    >pieniądze zostały *zaksięgowane* z różną datą przelewu
    >w banku wierzyciela i dłużnika ??

    Oczywiście. Np. nadając w lukasie w piątek wieczorem masz księgowane z
    datą piątkową, a dochodzą np. dopiero w poniedziałek, bo wtedy jest
    sesja eliksiru i w banku odbiorcy masz z datą poniedziałkową. Przez
    weekend pieniądze pracują na lukasa.

    Drugi przykład BZWBK -- tam masz dwa rodzaje przelewu. Eliksir oraz
    Tani przelew. Tani polega na tym, że księgują w dniu nadania przelewu,
    ale idzie eliksirem dopiero następnego dnia, więc w ciągu jednego dnia
    pieniądze pracują na WBK.

    Daty wyksięgowania środków z jednegor rachunku mają się nijak do dat
    ich zaksięgowania na innym. Można powiedzieć, że przelew jest tak
    jakbyś Ty wybrał pieniądze z konta i zaniósł je za jakiś czas na inne
    konto. Tyle, że operację przenoszenia wykonuje bank, za co pobiera
    prowizję (opłata za przelew), ale zobowiązuje się dostarczyć kasę w
    określonym terminie (do 3 lub 5 dni)

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 22. Data: 2002-09-26 08:49:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (24 Sep 2002 17:43:50 GMT), Kamil Jonca
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >I niestety ZTCW _nie_ ma w Polsce górnego ograniczenia na czas
    >"wędrowania" przelewu. Jedyna uwaga na ten temat jest "niezwłcznie"
    >niktórzy interpretują to jako 14 dni inni jako "bez zbędnej zwłoki"

    W kilku bankach zawsze mi powtarzano, że jest 3 dni na eliksir i 5 na
    sybir (roboczych oczywiście)

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 23. Data: 2002-09-26 08:51:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 23:41:56 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Owszem. Napiszę jeszcze raz ale inaczej: z jaką datą wpływ
    >pieniędzy na rachunek zostanie *uznany* (a nie *nastąpi*) ?
    >IMO i AFAIK - z tą samą datą, z jaką został "zdjęty" z konta !

    Nie. Bank odbiorcy nie odpowiada przecież za to, że dostał kasę 5 dni
    później!

    > Czyli pieniędzy (przelew SYBIRem, dla przykładu :):
    >1. dnia - ubywa na koncie płacącego
    >1. dnia - nie widać na koncie docelowym,
    >2. dnia - nie widać...
    >3. dnia: JEST ! Data wpływu ? - *1. dnia* !

    Nie.

    > Co do odsetek karnych (żądanych od kontrahenta "tak sobie")
    >to mam wątpliwości, dlatego że (IMO i AFAIK) bank *uznaje*
    >że wpłata miała miejce 1. dnia... !

    A sprawdzałeś to? Podaj numer konta, to Ci prześlę przysłowiowy grosik
    i zobaczysz....

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 24. Data: 2002-09-26 08:53:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 25 Sep 2002 09:49:04 +0200), "Karol"
    <a...@a...poczta.onet.pl> był(a) napisał(a):

    >W dawnych czasach bylo tak na RORach w owczesnym PKO BP i dotyczylo
    >przelewow z wynagrodzeniami.

    Jest to niewykluczone, bo PKOBP potrafił księgować pewne sprawy kilka
    dni :-( a że banków było niewiele i w większości państwowe :-) jak sam
    PKOBP, to pewnie tak działali. W dobie bamnków komercyjnych żaden bank
    nie zaksięguje pieniędzy z datą wyjścia z innego banku, bo to strata
    dla nich.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 25. Data: 2002-09-26 08:54:37
    Temat: Re:
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 16:25:15 +0000 (UTC)), "Paweł
    Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> był(a) napisał(a):

    >zrealizowany. Np. na poczcie to może trwać nawet 6 dni!

    ZZTCW wlaty na poczcie mają ustawiony czas maks 2 tygodnie, choć od
    czasu utworzenia banku pocztowego te wpłaty idą przelewem z ich banku,
    więc się polepszyło...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 26. Data: 2002-09-26 08:58:05
    Temat: Re: (chyba coś było o 15. !)
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 23:49:53 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Witam waści :)
    > Możesz skomentować to o czym w kółko piszę ? ;)
    > Data zaksięgowania (data "uznania") < data "uwidocznienia"

    Tak. Może tak być, zwłaszcza w paściatych bankach w stylu PKOBP, ale
    nie zmienia to faktu, że ostateczny wzór jest taki:

    /\przelwu data_uznania=data_wysłania => data_wyslania=data_otrzymania

    choć pomijając kilka przypadków zazwyczaj jest nawet tak:

  • 27. Data: 2002-09-26 14:29:25
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2002 10:49:31 +0200,
    osoba podpisana: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    napisała:

    > W kilku bankach zawsze mi powtarzano, że jest 3 dni na eliksir i 5 na
    > sybir (roboczych oczywiście)
    Ke? Skąd te 3 dni ?elixir ZTCW moze iść max 1 dzień między bankami, albo
    ja czegoś nie wiem.
    To ile bank sobie księguje przychodzący przelew to już inna broszka.

    KJ

    --
    poisoned coffee, n.:
    Grounds for divorce.

  • 28. Data: 2002-09-26 18:13:08
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2002 20:23:59 +0200,
    napisała:

    > Ano nie wiesz... To że w praktyce tyle idzie, to jest inna bajka. Ale
    Czego nie wiem ?
    > panie w banku twierdzą, ze taki jest MAKSYMALNY okres, bo przecież
    > jakiś muszą mieć przedział bezpieczeństwa na jakieś zatkania w KIRze
    A podały jakąś podstawę prawną?
    > itp.

    > Niekoniecznie właśnie, bo o Eliksir zazwyczaj bywa księgowany
    > automagicznie... Aczkolwiek jeśli coś jest księgowane ręcznie, to
    > wtedy tak jak mówiłem -- księgowane z datą otrzymania, choć
    > niekoniecznie wtedy dostępne... Ale to raczej dawne czasy PKPBP,
    > ewentualnie przesyłki sybirowe.
    KJ

    --
    GNU is Not Unix