  • 1. Data: 2002-09-24 07:43:28
    Temat: Waznosc umowy zawartej w jezyku angielskim.....
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Witam.

    Tak sobie patrzę na naszą ustawę o języku polskim i zastanawia mnie
    kwestia jezyka umów zawieranych przez podmioty polskie, których
    wykonanie ma nastąpić na terytorium RP

    Art. 8 stanowi, że umowę taką należy sporządzić w języku polskim.
    Pomimo, że może mieć ona jednak wersję obcojęzyczną,to podstawą
    wykładni jest zawsze wersja w języku polskim.

    Mam więc pytanie - czy sporządzenie umowy w języku angielskim pomiędzy
    naszym importerem a zagranicznym producentem bedzie wazna czy nie ?
    Inaczej mowiac, czy sporzadzenie umowy w jezyku polskim jest
    przeslanka waznosci umowy, czy moze w razie jej niesporzadzenia po
    polsku bedzie to skutkowalo tylko ewntualnymi utrudneniami dowodowymi
    ?

    --
    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ PGP Key ID : 0x7E9C34CA ___/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\