  • 1. Data: 2002-09-24 05:14:21
    Temat: Witam i pytam :) Umowa o dzieło.
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    Witam, pierwszy raz tu jestem, wiadomo, z pytaniem :)

    W najblizszym czasie będe musiał podpisac Umowe o dzieło, chodzi
    wykonanie serwisu WWW. W umowie będę występował jako Zleceniobiorca,
    czy jak to się tam ładnie nazywa :)

    W kazdym razie chodzi o to, że staram się wyrobić swoją "markę"
    i móc pokazywać oficjalnie wykonane przeze mnie prace.
    Kiedyś coś przemknęło mi przed oczami, coś w stylu.. Hmm poplątałem
    się. :) ale to już 27 godzina na nogach a konkretnie na krzesle
    przy kompie (taka praca ;)

    Chodzi o to, że chiałbym mieć prawo do prezentowania obrazu pracy
    (serwisu WWW) wraz z logo Zleceniodawcy i mieć prawo do
    wykorzystywania tych "materiałów" przy "promowaniu" własnej
    osoby/pracy/twórczosci czy jak to tam nazwiemy....

    Dalej chyba marudze niejasno :) Chciałbym legalnie móc używać
    choćby zrzutu ekranu przedstawiającego serwis WWW Zleceniodawcy,
    wraz z jego logo, bo przeciez nie będe zakrywał :)

    Jest na to jakiś "paragraf" :) domniemam ustęp :)

    Czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę w momencie przygotowywania
    tej umowy ?

    Za wszelkie rady będę wdzięczny.

    --
    pozdrawiam, fazer www.mixer.one.pl
    ___________________

  • 2. Data: 2002-09-24 10:21:04
    Temat: Re: Witam i pytam :) Umowa o dzieło.
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > choćby zrzutu ekranu przedstawiającego serwis WWW Zleceniodawcy,
    > wraz z jego logo, bo przeciez nie będe zakrywał :)

    Najlepiej wstawić odpowiedni punkt do umowy. Przecież na takie rzeczy nie
    potrzeba żadnych paragrafów - wystarczy dogadać się przy zawieraniu umowy.
    Nie warto wytaczać działa dla zabicia nietoperza.
    Jeżeli Twój kontrahent nie będzie się chciał na to zgodzić to dopiero można
    poszukać coś w prawach autorskich.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-09-24 10:33:31
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Najlepiej wstawić odpowiedni punkt do umowy. Przecież na takie rzeczy nie
    > potrzeba żadnych paragrafów - wystarczy dogadać się przy zawieraniu umowy.

    Sorki, niepotrzebie użyłem tego "paragrafu" chodziło po prostu
    o klauzulę jaką wstawić do umowy, jakoś nie potrafię tego
    składnie sklecić i dlatego pytałem, może ktoś z Was już
    ten temat przerabiał i mógłby coś zaproponować :)

  • 4. Data: 2002-09-24 13:11:34
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > składnie sklecić i dlatego pytałem, może ktoś z Was już
    > ten temat przerabiał i mógłby coś zaproponować :)

    Można tak to sformuołać:

    Zastrzega się dla zleceniobiorcy (wykonawcy dzieła) prawo do pokazywania
    dzieła lub jego elementów oraz podawania firmy zleceniodawcy (odbiorcy
    dzieła) w celach reklamowych.

    Ważne, żebyście obaj rozumieli przez ten zapis to samo.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl