  • 1. Data: 2002-01-22 16:08:31
    Temat: Plagiat - prosba o porade
    Od: porzeraczmuzguw <t...@p...net>

    Mam taki problem - padlem ofiara plagiatu, ale takiego z grona
    bardziej inteligentnych. Rzecz rozchodzi się o artykuł. Nie został on
    skopiowany słowo w słowo, jednak widać wyraźną "inspirację" autora
    moim tekstem - wystarczyło, że przeczytałem dwa zdania i juz
    wiedziałem, że ten ktoś "oparł się" na moim tekście. Treść jest wręcz
    identyczna, tj. autor "podziela moje zdanie" na wszystkich
    płaszczyznach. Niestety, w tekście złodzieja, bo tak określam takich
    ludzi, nie ma dosłownych cytatów i to jest powodem moich wątpliwości -
    czy to kwalifikuje się na plagiat? Dodam, iż dysponuję *dowodem* iż ów
    podkradacz tekstów czytał mój artykuł.

    Drugie pytanie: skontaktowałem się już z prawnikiem, jednak wciąż mam
    wątpliwości, czy najpierw nie należy spróbować załatwić tego
    polubownie - a może od tego *trzeba* zacząć? Nie wiem też do kogo się
    zwracać z moimi roszczeniami - czy trzeba uderzyć do autora owego
    plagiatu, czy raczej do jego wydawcy?

    Od razu sorry za "infantylne" pytania - w sprawach prawa jestem dość
    zielony. Z góry thx. za jakiekolwiek odpowiedzi.
    --
    pozdrawia porzeraczmuzguw /Andrzej Węcławski/
    --{ http://gry.wp.pl }-- --{ http://pozmu.net }--