  • 1. Data: 2004-08-06 13:28:28
    Temat: Pismo
    Od: Bobek <test@wytnij_to_co_jest_napisane.eagle.one.pl>

    Witam.

    Dostałem pismo od instytucji, której stworzyłem i aktualizowałem stronę
    internetową. Obecnie umowa na aktualizację strony nie została mi
    przedłużona oraz firma zalega z płatnościami.
    Więc zlikwidowałem stronę z serwera i wstawiłem inną co bardzo nie
    spodobało się władzom tej instytucji i przysłali mi pisemko.

    "(...)
    Stronę opracował Pan na podstawie wskazówek i materiałów Przewodniczącego
    ...... (nazwa instytucji).
    Należy wskazać, iż w świetle opinii i doktryny prawniczej strona
    internetowa www nie jest uznawana za utwór w rozumieniu prawa autorskiego.
    Nadto w umowie z dnia XX.XX.XXXX nie zastrzegł Pan swych praw, to oznacza,
    że udzielił nam Pan prawa dysponowania tą bez ograniczeń co najmniej przez
    5 lat.
    Tak więc uważamy, że mamy prawo korzystać z przedmiotowej strony,
    dokonywać zmian na niej, i że jest to strona ....(nazwa instytucji) a nie
    Pana.
    (...)"

    Tak więc nie wiem czy mam płakać czy śmiać się z prawnika który to
    napisał.
    1. Skoro w umowie nie ma nic na temat praw autorskich to wydaje mi się że
    nadal należą do mnie czyli autora.
    2. Strona internetowa chyba jednak jest uznawana za twór w rozumieniu
    prawa autorskiego.

    --
    Podzdrawiam Bobek

  • 2. Data: 2004-08-06 13:43:50
    Temat: Re: Pismo
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bobek wrote:

> [...]
    > że nadal należą do mnie czyli autora.
    > 2. Strona internetowa chyba jednak jest uznawana za twór w rozumieniu

    Twoim największym problemem może nie być wcale prawo autorskie, a to
    czy miałeś prawo wprowadzać jakiekolwiek zmiany na ich serwerze.
    Domyślam sie, że to nie ty jesteś właścicielem domeny tej firmy i jej
    serwera.
    Jeśli to jest ich serwer/domena to w zależności od wiązacej cie z nimi
    umowy możesz żądać usunięcia strony lub zapłaty zapłaty za jej
    wykonanie. Nie masz natomiast prawa jej usuwać lub tym bardziej
    zmieniac na inną
    Piszesz zresztą ze ostatnio nie przedłużyli ci umowy - więc miałeś
    obowiązek zostawić stronę w takim stanie w jakim była. Ostatnio
    zalegają z płatnościami - więc możesz przed sądem żądać zapłaty ale to
    nie zwalnia cię z wywiązania się z umowy. Poprzednio płacili ci za
    opieke nad stroną - to znaczy, że za wykonanie strony zapłacili i mają
    prawa do tej strony, możesz tylko nie zgodzić się na jej dalsze
    modyfikacje chyba, że w umowie było zastrzeżone inaczej.
    Nie masz umowy pisemnej - tym gorzej dla ciebie - sąd będzie dochodził
    jaki był zgodny zamiar stron. Typowo wykonując strone daje się
    klientowi prawo do jej modyfikacji. Będzie ci bardzo trudno udowodnić,
    że tym razem było inaczej.

  • 3. Data: 2004-08-06 14:35:01
    Od: Bobek <j...@t...jest>

    jureq ukrywający sie jako j...@X...to.z.adresuX.op.pl we wiadomości
    news:cf01ue$jn7$1@opal.futuro.pl naskrobał:

> [...]
    > umowy możesz żądać usunięcia strony lub zapłaty zapłaty za jej
    > wykonanie. Nie masz natomiast prawa jej usuwać lub tym bardziej

    Ja jestem właścicielem domeny, i zmieniłem tylko przekierowanie na inny
    serwer. Strona dalej jest na ich serwerze.

> [...]
    > prawa do tej strony, możesz tylko nie zgodzić się na jej dalsze
    > modyfikacje chyba, że w umowie było zastrzeżone inaczej.

    W umowie nie było nic na temat praw. Jest spisana.

    --
    Pozdrawiam Bobek

  • 4. Data: 2004-08-06 19:48:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bobek" <test@wytnij_to_co_jest_napisane.eagle.one.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns953D9D72DB86Arasrobklubchippl@127.0.0.1...

    Skoro nie płacili i umowa przestała obowiązywać, to moim zdaniem nie miałeś
    obowiązku dalej utrzymywać przekierowania na ich serwer. Co do praw
    autorskich do strony, to spotkałem się faktycznie z takim poglądem. Sprawa
    wcale nie jest prosta, bo w znanej mi akurat sprawie po wyczerpaniu drogi
    procesowej i ostatecznym umorzeniu sprawy właśnie na podstawie tego, że
    strona internetowa nie podlega prawom autorskim pokrzywdzony odwołał się do
    Rzecznika Praw Obywatelskich. A ten uznał, że strona internetowa jest
    dziełem. Aktualnie ma się wypowiedzieć biegły. Opinia pewnie powstanie za
    kilka miesięcy.

  • 5. Data: 2004-08-07 23:14:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Aug 2004, jureq wrote:
    >+ Bobek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jaki był zgodny zamiar stron. Typowo wykonując strone daje się
    >+ klientowi prawo do jej modyfikacji. Będzie ci bardzo trudno udowodnić,

    A zakładasz że strona jest "dziełem autorskim" czy nie ?
    Bo jeśli przypadkiem jest - to jakoś dziwnie mi twoje stwierdzenia
    nie korespondują z art.53: "Umowa o przeniesienie autorskich praw
    majątkowych wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności."
    Coś pominąłem ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-08-08 17:29:41
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaki był zgodny zamiar stron. Typowo wykonując strone daje się
    > klientowi prawo do jej modyfikacji. Będzie ci bardzo trudno udowodnić,
    Kto wie, czy tym gorzej - przeniesienie praw autorskich na pismie pod
    rygorem niewaznosci!!!!

    Licencja juz nie ;-C

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-08-09 14:40:26
    Od: Bobek <j...@t...jest>

    Robert Tomasik ukrywający sie jako r...@g...pl we
    wiadomości news:cf0tq6$93o$8@inews.gazeta.pl naskrobał:

> [...]
    > ten uznał, że strona internetowa jest dziełem. Aktualnie ma się
    > wypowiedzieć biegły. Opinia pewnie powstanie za kilka miesięcy.

    Pomijając sprawy autorskie, czy jestem zmuszony, żeby domena była
    przekierowana na ich serwer ?
    Domena (darmowa) jest zarejestrowana na mnie, w umowie na stworzenie
    strony nie ma wzmianki o jakimkolwiek adresie WWW.

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
    Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

  • 8. Data: 2004-08-09 18:25:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bobek" <j...@t...jest> napisał w wiadomości

    > Pomijając sprawy autorskie, czy jestem zmuszony, żeby domena była
    > przekierowana na ich serwer ?

    Taż piszę, że nie.

    > Domena (darmowa) jest zarejestrowana na mnie, w umowie na stworzenie
    > strony nie ma wzmianki o jakimkolwiek adresie WWW.

    No to tym bardzie. Przecież stronę stworzyłeś.