  • 1. Data: 2007-01-03 09:33:05
    Temat: Pisma i zamówienia handlowe w rozumieniu k.s.h.
    Od: Andrzej Ekiert <d...@t...pl>

    Witam grupę,

    Od pierwszego stycznia weszły w życie zmiany w Kodeksie Spółek
    Handlowych. W szczególności zmieniły się art. 127 § 5, 206 oraz 374.

    Nowe przepisy wymuszają, aby "pisma i zamówienia handlowe" składane
    przez spółkę w formie papierowej oraz elektronicznej zawierały pewne
    informacje.

    Artykuł na ten temat:
    http://www.msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/pre
    zes;zaplaci;za;brak;nip-u;w;mailu,147,0,209555.html

    Moje pytanie: co to są "pisma i zamówienia handlowe"? Czy jest jakiś
    przepis, który definiuje to pojęcie? W szczególności, czy e-mail jest
    pismem? Post na grupę dyskusyjną, forum? SMS? Tekst na GG? ;-)

    W firmie chcą, żebym automatycznie doklejał do wszystkich wychodzących
    maili śmieć w postaci wszystkich danych wymaganych przez zmieniony
    k.s.h., a ja próbuję się upewnić, czy to nie jest lekka przesada:

    "Cześć Franek, ten układ, który pytałeś będzie kosztował około $3.
    Przylatuję o 15:40, odbierz mnie z lotniska, w drodze do was
    podyskutujemy o cenie, a wciąż piszę z firmy Wielka Korporacja,
    Adres(...), mój NIP to 1234123422, Sąd Rejenowy dla Pipidówy Górnej,
    kapitał zakładowy 2 grosze praskie"

    ;-)

    Andrzej Ekiert