  • 11. Data: 2004-08-11 21:26:59
    Temat: Re: Pirackie_oprogramowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cfdrql$1nbv$1@news2.ipartners.pl...

    > W tym przypadku bardziej bym się martwił grożącą za paserstwo odsiadką :)

    W praktyce, jeśli ktoś nie był karany, to się coś takiego za pierwszym razem
    grzywną kończy. Spotkałem się z wyrokiem 400 zł grzywny dla posiadacza płyt
    pirackich na wałkach (było kilkaset sztuk) i osobno pudełek z bardzo dobrze
    wykonanymi okładkami, co wskazywało jednoznacznie na poważniejsze zajęcie
    się procederem. O otrzymaniu odsiadki za coś takiego osobiście nie
    słyszałem. Nie wykluczam, że przy recydywie, albo naprawdę ogromnej liczbie
    mogło by się trafić. Ale to pewnie w skali Polski pojedyncze przypadki.

  • 12. Data: 2004-08-12 04:23:24
    Od: "aq" <a...@v...pl>

    > Jest jeszcze jedna furtka. Możesz sam dla siebie wykonać na własnej
    > nagrywarce po jednej kopii. Paserki z tego raczej się zrobić nie da
    > (pożyczas oryginał, albo "zgubiłeś posiadany legalnie). Czerpanie korzyści
    > jest również problematyczne, choć w rozumieniu kodeksu karnego owa korzyść
    > dowieść by się być może i dała.

    robiac kopie progamu musisz miec oryginal (wowczas 1 kopia tzw
    bezpieczenstwa jest dozwolona) ale.... oryginal to nie tylko plyta to
    rowniez rachunek , faktura , numer seryjny danego produktu ( w piratach
    jeden i ten sam dla wielu kopii), czasami rowniez rejestracja online

  • 13. Data: 2004-08-12 18:52:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aq" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rowniez rachunek , faktura , numer seryjny danego produktu ( w piratach
    > jeden i ten sam dla wielu kopii), czasami rowniez rejestracja online

    W praktyce są trzy problemy dowodowe:

    1. Jak dowieść, że w chwili wykonywania kopii "bezpieczeństwa" sprawca nie
    miał oryginału nośnika, a później w jakiś tam okolicznościach go nie
    utracił?

    2. Z czego wnioskujesz, że oryginalny nośnik składa się z oryginalnego
    nośnika o faktury.

    3. Na jakiej podstawie chciał byś uzależniać legalność oprogramowania od
    rejestracji on-line, skoro nie każdy ma dostęp do tej formy.

    No i na koniec. nie jest prawdą, że piraty mają ten sam numer seryjny.
    Poczytaj trochę w sieci na ten temat. Przecież nikt nie tłoczy płyt z danymi
    pojedynczo wpisując na każdą inny numer.