  • 1. Data: 2006-08-17 06:30:36
    Temat: Pijany rower
    Od: e...@i...pl

    Witam.
    Czytalem archiwum grupy i nadal nie wiem co i jak.

    Czy jest juz jakis ujednolicony przepis odnosnie zabrania prawa jazdy
    za jazde na rowerze pod
    wplywem alkoholu.

  • 2. Data: 2006-08-17 07:03:48
    Temat: Re: Pijany rower
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > Czytalem archiwum grupy i nadal nie wiem co i jak.
    >
    > Czy jest juz jakis ujednolicony przepis odnosnie zabrania prawa jazdy

    To jest trochę chore. Zakładam że idę na 2 lub 3 piwa. Celowo jadę rowerkiem,
    żeby nie jechać samochodem. Oczywiście mnie to nie usprawiedliwia, ale...
    Jadąc pijany rowerem napewno nie zrobię nikimu większej krzywdy wjeżdżając w
    niego. Oczywiście może zaistnieć sytuacja, że ktoś jadący wykona gwałtowny
    manewr w celu ominięcia rowerzysty i w efekcie rozbije sę o drzewo. To zamo
    może się stać omijając zataczającego pieszego.
    Jest to mocno niesprawiedliwe. A co w przypadku tych, którzy nie posiadają
    prawa jazdy? Czy mają jakieś nadzwyczajne zaostrzenie kary? Nie sądzę.

  • 3. Data: 2006-08-17 07:06:53
    Od: "SKy" <s...@o...pl>

    - od 0,2 promila do 0,5 bedzie czyn z art. 87 par. 2 Kodeksu Wykroczen
    / tj. grzywna do 5 tysiecy lub areszt do 15 dni oraz zakaz prowadzenia
    pojazdow od 6 miesiecy do 3 lat /

    - powyzej 0,5 promila to bedzie juz czyn przestepny z art. 278a par. 2 Kodeksu
    Karnego
    / i tam bedzie zagrozony kara grzywny w stawkach dziennych, kara ograniczenia
    wolnosci, a nawet kara pozbawienia wolnosci do roku oraz zakaz prowadzenia
    pojazdow od roku do 10 lat. dodatkowo "w gratisie" wpis do Krajowego Rejestru
    Karnego i sprawca figuruje juz w KRK jako osoba karana /

    --
    SKy
    gg:2475019

  • 4. Data: 2006-08-17 07:13:57
    Od: "SKy" <s...@o...pl>

    bylo by to dla ciebie na pewno mniej chore gdybys przez takiego "kolarza" nie
    najadl sie nerwow.
    ja jakis miesiac temu malo takiego nie skasowalem samochodem bo popieprzyly mu
    sie strony ulicy i myslal ze jest w anglii chyba....

    a to czy beda cofniete uprawnienia dla "kolarza" na pojazdy mechaniczne zalezy
    przedewszystkim od tego w jakims zakresie zarzada ich cofniecia policja / sprawa
    o wykroczenie / lub prokurator / w przypadku sprawy karnej / do sadu do ktorego
    sie kieruje odpowiednio "wniosek o ukaranie" lub "akt oskarżenia"...

    sad grodzki moze sie zgodzic z wnioskiem oskazyciela publicznego i z reguly w
    takich sprawach tylko "podbija" wniosek osklarzyciela publicznego o pozbawienie
    uprawnien

    --
    SKy
    gg:2475019

  • 5. Data: 2006-08-17 07:16:45
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    a dla tych co mysla ze policja nie bedzie w stanie im zabrac prawo jazdy
    przypominam ze maja jeszcze dostep do czegos takiego jak -ewidencja kierowcow i
    pojazdow

    pozdrawiam
    --
    Sky
    gg:2475019

  • 6. Data: 2006-08-17 07:22:32
    Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > reguly w
    > takich sprawach tylko "podbija" wniosek osklarzyciela publicznego o

    a co jesli ktos sobie wraca rowerkiem chodnikiem, po wypiciu 0,5 l wodki?? i
    jedzie sobie wolno ale prosto

  • 7. Data: 2006-08-17 07:29:31
    Od: "SKY" <s...@o...pl>

    w przypadku roweru przepis jest taki ze chodzi o poruszanie sie po .... drodze
    publicznej lub w strefie zamieszkania .... takze tez dupa!!!
    takie mamy po prostu przepisy, bezpieczniej zatem na piwko isc "z buta" !!

    aha i male sprostowanie ...w sprawie karnej chodzi oczywiscie o czyn z art. 178a
    par.2 Kodeksu Karnego a nie 278a

    pozdrawiam

    --
    Sky
    gg:2475019

  • 8. Data: 2006-08-17 07:38:46
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    e...@i...pl napisał(a):

    > Czy jest juz jakis ujednolicony przepis odnosnie zabrania prawa jazdy
    > za jazde na rowerze pod
    > wplywem alkoholu.

    Jest. Ten sam, który sankcjonuje jazdę samochodem po pijanemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2006-08-17 07:39:20
    Od: "SKy" <s...@o...pl>

    przedmiotem odpowiedzialnosci karnej nie jest tu subiektywna kwestia taka czy
    kierujacy stwarza czy tez nie stwarza zagrozenia w ruchu, chodzi o zawartosc
    alhololu we krwi lub w wydychanym powietrzu i czy porusza sie jako kierujacy
    rowerem po drodze publicznej lub w strefie zamieszkania, jesli te warunki beda
    spelnione to dyspozycja przepisu jest wypelniona i odpowiedzialnosc karna jest !!

    --
    Sky
    gg:2475019

  • 10. Data: 2006-08-17 07:42:08
    Od: s...@o...pl

    zreszta zobaczcie brzmienie art. 178 a par.2 Kodeksu Karnego
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/97.88.553.
    htm

    a w art. 87 par. 2 Kodeksu Wykroczen tak samo
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/71.12.114.
    htm

    --
    Sky