  • 11. Data: 2014-02-05 18:21:31
    Temat: Re: Pijany kierowca BMW znow ZABIL i uciekl
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 04 lut 2014 17:14, hikikomorisan pisze:
    > Wracam z tematem zaostrzenia kar za takie zachowanie. Np. amputacja
    > dłoni. Dla pewnosci, zeby nigdy juz nie prowadzil po pijaku. Jak juz
    > swoje odsiedzi.

    W PRL za m.in zabójstwo groziła kara śmierci. Trudno sobie wyobrazić
    gorszą karę. Czy problem morderstw wówczas nie istniał?

    Tylko laicy mogą wierzyć, że zaostrzanie kar powoduje spadek przestępczości.

    --
    .B:artek.

  • 12. Data: 2014-02-05 18:40:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-05 18:21, .B:artek. pisze:
    > W PRL za m.in zabójstwo groziła kara śmierci. Trudno sobie wyobrazić
    > gorszą karę. Czy problem morderstw wówczas nie istniał?

    Sugerujesz, że gdyby ks nie było, problem byłby taki sam?

    > Tylko laicy mogą wierzyć, że zaostrzanie kar powoduje spadek
    > przestępczości.

    Czyżbyś sugerował, że wysokość kary nie ma wpływu na ilość przestępstw?
    Toż dopiero osąd laika!

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2014-02-05 19:04:50
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-02-05 18:40, Liwiusz pisze:

    > Sugerujesz, że gdyby ks nie było, problem byłby taki sam?

    > Czyżbyś sugerował, że wysokość kary nie ma wpływu na ilość przestępstw?
    > Toż dopiero osąd laika!

    Są kraje gdzie za zabójstwo jest czapa, i co..? Dalej są tam zabójstwa.
    Żeby nie było.. jestem za KS, ale tylko w przypadkach gdzie mamy
    zabójstwo z premedytacją a sprawca zdemoralizowany i nie rokujący poprawy.
    Innymi słowy KS zamiast dożywocia.

  • 14. Data: 2014-02-05 20:36:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-05 19:04, Bartolomeo pisze:

    > Są kraje gdzie za zabójstwo jest czapa, i co..? Dalej są tam zabójstwa.

    I co chciałeś wykazać tą światłą myślą?

    > Żeby nie było.. jestem za KS, ale tylko w przypadkach gdzie mamy
    > zabójstwo z premedytacją a sprawca zdemoralizowany i nie rokujący poprawy.
    > Innymi słowy KS zamiast dożywocia.

    Zapodaj przykład kary odstraszającej zamachowca stanu.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2014-02-05 20:56:31
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-02-05 20:36, Liwiusz pisze:

    > I co chciałeś wykazać tą światłą myślą?

    Że od popełnienia zbrodni nie wszystkich odstraszy KS.

    KS zamiast dożywocia tylko z praktycznego punktu widzenia, po co trzymać
    w celi przez całe życie kogoś kto i tak nie ma szans na powrót do
    społeczeństwa.

    > Zapodaj przykład kary odstraszającej zamachowca stanu.

    Nie twierdziłem, że odstrasza, czytaj uważnie. Co do pytania -
    zamachowiec liczy się z każdą ewentualnością więc żadna kara dotycząca
    jego samego go nie odstraszy.
    Ale gdyby prawo nakazywało torturowanie dzieci potencjalnego zamachowca
    w jego obecności to pewnie by się zastanowił (o ile je ma, dzieci znaczy
    się).
    Na szczęście odpowiedzialność zbiorowa to teraz tylko w KRLD.

  • 16. Data: 2014-02-05 21:09:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-05 20:56, Bartolomeo pisze:

    > Że od popełnienia zbrodni nie wszystkich odstraszy KS.

    Zaiste truizm. Masz nas za idiotów?

    > KS zamiast dożywocia tylko z praktycznego punktu widzenia, po co trzymać
    > w celi przez całe życie kogoś kto i tak nie ma szans na powrót do
    > społeczeństwa.

    Są też i inne powody, a najważniejszy z nich, to poczucie
    zadośćuczynienia poszkodowanemu - takiego elementu nie ma dożywocie.

    > Nie twierdziłem, że odstrasza, czytaj uważnie. Co do pytania -
    > zamachowiec liczy się z każdą ewentualnością więc żadna kara dotycząca
    > jego samego go nie odstraszy.

    Czyli przyjmujemy "potworek logiczny" że dla zamachowca bez znaczenia
    jest to, czy karą jest rok, czy ks.

    Nadto specjalnie podałem przykład zamachowca stanu - zamachowiec stanu
    wierzy w sprawę, za którą walczy, i że że po udanym przewrocie zostanie
    ułaskawiony. Szybko wykonana ks. uniemożliwia mu żywienie takiej nadziei.

> [...]
    > się).
    > Na szczęście odpowiedzialność zbiorowa to teraz tylko w KRLD.

    Strasznie błądzisz i zbaczasz z tematu. Nie przypisuj zwolennikom ks
    chęci wprowadzenia odpowiedzialności zbiorowej.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2014-02-05 21:59:39
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 05.02.2014 21:09, Liwiusz wrote:

    > Są też i inne powody, a najważniejszy z nich, to poczucie
    > zadośćuczynienia poszkodowanemu - takiego elementu nie ma dożywocie.

    Jakie to zadoscuczynienie dostaje zona, gdy ktos zabil jej meza?

  • 18. Data: 2014-02-05 22:00:35
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 05.02.2014 21:59, hikikomorisan wrote:

    > Jakie to zadoscuczynienie dostaje zona, gdy ktos zabil jej meza?

    Dlatego lepiej zamiast trzymac kolesia w celi, i placic za to, lepiej go
    zabic, a to co sie oszczedzi na latach trzymania go w celi - dac
    poszkodowanemu.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 19. Data: 2014-02-05 22:08:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 22:00:35 +0100 osobnik zwany hikikomorisan
    napisał:

    > Dlatego lepiej zamiast trzymac kolesia w celi, i placic za to, lepiej go
    > zabic, a to co sie oszczedzi na latach trzymania go w celi - dac
    > poszkodowanemu.

    proponuję Ciebie też odstrzelić. Jesteś potencjalnie niebezpieczny.
    Kolejny raz nawołujesz do mordowania.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2014-02-05 22:11:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 05.02.2014 22:08, masti wrote:

    > proponuję Ciebie też odstrzelić. Jesteś potencjalnie niebezpieczny.
    > Kolejny raz nawołujesz do mordowania.

    Chyba jestes glupszy niz moja skarpetka.