  • 1. Data: 2003-11-06 12:26:50
    Temat: Pewnie bylo - Sp. j. nazwa firmy.
    Od: "Zeke" <j...@s...com>

    Witam.
    Czy w firmie sp. j. moze byc tylko nazwa np. "Monitors Sp. j." czy musi
    to byc nazwa plus nazwiska wspolnikow "Monitors Grzegorz Kowalski Jan Nowak
    Sp. j."
    czy moze to byc jedno nazwisko i nazwa: "Monitors Jan Nowak Sp. j."?

    Z gory dziekuje za odpowiedz, i pozdrawiam.

    Pzdr. Z.

  • 2. Data: 2003-11-12 23:40:02
    Temat: Re: Pewnie bylo - Sp. j. nazwa firmy.
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Zeke" <j...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy moze to byc jedno nazwisko i nazwa: "Monitors Jan Nowak Sp. j."?
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz, i pozdrawiam.

    na ile się orientuję, to w nazwie musi być nazwisko przynajmniej jednego ze
    wspolników,
    pozostali mogą być określeni mianem "i wspólnicy"
    W każdym bądź razie sama nazwa i sp. j. na pewno nie wystarczy
    Ja bym zrobiła np. "Monitors Sp.j. Grzegorz Kowalski i wspólnik"

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-11-13 17:33:19
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    W jakim trybie przekształcasz spółkę jawną czy w trybie art. 26&4 ksh.
    W nazwie spółki musi być przynajmniej jedno nazwisko nie musi być zapisu "i
    wspólnicy"
    Wystarczy, że napiszesz, że wkłady wniesione do spółki cywilnej przechodzą
    na rzecz spółki jawnej.
    W przypadku wkładów wyższych obowiązuje podatek od czynności cywilno
    prawnych
    Pozdrawiam
    Marek
    ..