  • 1. Data: 2004-12-14 22:55:29
    Temat: Perypetie z mieszkaniem
    Od: "MarkX" <o...@t...poczta.onet.pl>

    Przymierzam sie do kupna mieszkania, ale niestety jestem w tej materii
    kompletnym laikiem.
    Brakuje mi do upragnionego lokum 10 tys. zl. Tzn. owe 10 tys. zl mam
    zamrozone na ksiazeczce mieszkaniowej.
    Niestety slyszalem, ze aby skorzystac z ksiazeczki mieszkaniowej trzeba
    najpierw miec akt notarialny potwierdzajacy, ze sie jest wlascicielem
    mieszkania. A oczywiscie nikt takiego aktu nie wyda, jezeli nie wplaci
    sie gotowki. Jezeli pomylilem sie w moim rozumowaniu, to prosze mnie
    poprawic :) Jezeli jednak nie, to czy istnieje jakas szansa na
    wyciagniecie tych pieniedzy razem z premia nie bedac wlascicielem
    mieszkania? Czy mozna dostac akt notarialny nie placac calej kwoty za
    mieszkanie? Przykladowo czy mozna wplacic 80 % wartosci mieszkania,
    sporzadzic odpowiednia umowe z wlascicielem i dostac akt notarialny? Te
    10 tys. to dla mnie byc albo nie byc. Wiem, ze mozna pozyczyc pieniedze
    z banku, kupic mieszkanie, a nastepnie splacic wczesniej zaciagniety
    kredyt. Jedna tej sytuacji chcialbym uniknac, gdyz malo znam sie na
    kredytach i sie troche boje tego posuniecia.

    Jezeli jednak za mieszkanie trzeba bedzie zaplacic z gory, to jak dlugi
    czas ma bank na wyplacenie premi gwarancyjnej? Ile taka procedura
    zazwyczaj trwa?

    I jeszcze odnosnie bankow. Jezeli bede zmuszony te 10 tys. pozyczyc z
    banku, to ile realnie bedzie mnie kosztowal taki kredyt zaciagniety na x
    lat, a splacony w powiedzmy 3-6 miesiecy? Czy odsetki beda duze? Jakos
    przeraza mnie wizja zaciagniecia kredytu 10 tys. zl, i oddania po pol
    roku 5000 wiecej. Jakia oferta kredytowa bylaby najlepsza dla mnie?

    Bardzo bylbym wdzieczny za szczegolowe odpowiedzi i rady jak rozwiazaj
    najkorzystniej moja sytuacje :)

    MarkX
    gg 2354154