  • 1. Data: 2004-12-14 22:46:59
    Temat: Dane osbowe
    Od: "MacFly" <m...@w...pl>

    Witam,

    interesuje mnie jedna rzecz i moze ktos z Was bedzie potrafil mi pomoc.

    Czy jesli chce sie uzywac nazwy klubu pilkarskiego, a takze danych osobowych
    zawodnikow w nim grajacych np. w grze komputerowej albo encyklopedii
    multimedialnej to potrzebna jest do tego licencja?

    Jesli tak to kto w Polsce sprawuje nad tym kontrole, kluby pilkarskie czy
    np. PZPN?
    Chyba nie trzeba prosic o zgode poszegolnych zawodnikow ? ;)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-12-14 22:55:07
    Temat: Re: Dane osbowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MacFly" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawodnikow w nim grajacych np. w grze komputerowej albo encyklopedii
    > multimedialnej to potrzebna jest do tego licencja?

    Moim zdaniem nie. To nie miało by większego sensu. Na pewno nie w
    encyklopedii. Przy grze, to bym sie łamał, choć nie przychodzi mi do głowy
    zadna podstawa prawna podnoszenia zarzutów.

  • 3. Data: 2004-12-14 23:09:39
    Od: "Indalo" <i...@p...fm>

> [...]

    > interesuje mnie jedna rzecz i moze ktos z Was bedzie potrafil mi pomoc.
    > Czy jesli chce sie uzywac nazwy klubu pilkarskiego, a takze danych

    ZTCW to dane osobowe to nie samo imię i nazwisko, ale adres zamieszkania i
    numerki dokumentów oraz PESEL, a raczej więcej niż imię i nazwisko w grze
    nie bedzie używane...

    pzdr

    --
    Marcin
    e-mail: http://cerbermail.com/?GE1V9bEl6M

  • 4. Data: 2004-12-15 00:15:55
    Od: "MacFly" <m...@w...pl>

    Dziekuje za tak szybka odpowiedz.

    To sprawa z zawodnikami jest wyjsniona :)
    Nie bylem pewny poniewaz widzialem ostatnio gre o skokach narciarskich gdzie
    nazwiska zagranicznych zawodnikow byly lekko zmienione.
    Producent tlumaczyl sie tym, ze nie mieli licencji na uzywanie orginalnych
    nazwisk.

    Intersuje mnie rowniez jak wyglada sytuacja z uzywaniem nazw klubow
    pilkarskich? Czy uzywanie ich w produkcjach komercyjnych wymaga zgody klubu
    lub wykupienia licencji?

  • 5. Data: 2004-12-15 01:18:39
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > encyklopedii. Przy grze, to bym sie łamał, choć nie przychodzi mi do głowy
    > zadna podstawa prawna podnoszenia zarzutów.

    a mi sie wydaje ze jesli ktos jest osoba publiczna (pilkarze sa) to
    wykorzystanie ich imion i nazwisk nie czerpiac przy tym korzysci
    majatkowych jest ok (strona internetowa, encyklopedia itp). Co do gier
    to licencja jest niezbedna na wykorzystanie nazwisk.

    --
    fi5h

  • 6. Data: 2004-12-15 07:10:58
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    fi5h napisał(a):

> [...]
    > majatkowych jest ok (strona internetowa, encyklopedia itp). Co do gier
    > to licencja jest niezbedna na wykorzystanie nazwisk.

    Licencja na wykorzystanie nazwisk?
    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 7. Data: 2004-12-15 22:03:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "seb" <s...@k...to.wie.com> napisał w wiadomości

    > Licencja na wykorzystanie nazwisk?

    Licencja na pewno nie. Zastanawiam się nad ochroną wizerunku.