  • 1. Data: 2004-12-14 22:06:48
    Temat: zachowek / spadek
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Babcia ma dwie corki. Obie corki maja po jednym dziecku.
    Babcia zapisuje spadek (3/4) jednemu wnukowi i (1/4) drugiemu wnukowi.
    Testament jest spisany u notariusza.
    Czy mimo to corki maja prawo domagac sie zachowku? (1/4 spadku). Czyli gdyby
    obie corki wystapily o zachowek, do podzialu dla wnukow zostaloby tylko 1/2
    spadku? (czyli 1/2*1/4 =1/8 dla jednego wnuka i 1/2*3/4=3/8 dla drugiego
    wnuka)
    Czy moje rozumowanie jest prawidlowe?

    Dzieki za wszelkie rady
    Marek

  • 2. Data: 2004-12-14 22:10:51
    Temat: Re: zachowek / spadek
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Marek napisał(a) w wiadomości

    > Czy moje rozumowanie jest prawidlowe?

    Tak. Tylko to nie będą udziały w spadku, lecz równowartości pieniężne.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-14 22:15:56
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > użytkownik Marek napisał(a) w wiadomości
    > Tak. Tylko to nie będą udziały w spadku, lecz równowartości pieniężne.

    Kto wycenia np. nieruchomosci ? A wiadomo, ze ceny nieruchomosci sa plynnym
    zagadnieniem, bo choc nieruchomosc moze byc warta okreslona sume, nikt jej
    nie kupi.
    Czy mozliwa jest wtedy sprzedaz i dopiero wtedy splata innych spadkobiercow
    w zaleznosci od kwoty na umowie sprzedazy ?
    W jakim czasie splata musi nastapic ?

    Marek