  • 11. Data: 2011-09-27 08:29:24
    Temat: Re: Pełnomocnictwo ogólne
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-26 10:13, Liwiusz pisze:

    > A skąd Play miałby wiedzieć, że pełnomocnictwo jest prawdziwe? Też bym
    > na ich miejscu go nie uznał.

    Po pierwsze, bo na pełnomocnictwie były wszystkie moje dane, a także
    podpis, który mają w swoich dokumentach. Po drugie KC Art. 99. § 1.
    Po trzecie, jeżeli mieliby podejrzenie, że ktoś posługuje się fałszywym
    pełnomocnictwem, to z miejsca powinni zawiadomić o tym policję.

    > Równie dobrze mógłbyś wymagać, aby wziąć umowę do domu, podpisać i
    > przynieść z powrotem bez możliwości sprawdzenia autentyczności podpisu.
    > Teoretycznie można, ale żadna firma na to nie pójdzie i słusznie.

    Jednak tak nie zrobiłem, a chciałem jedynie skorzystać z tego co jest
    zapisane w KC. Gdybym chciał w ten sposób złożyć wypowiedzenie
    i by go nie przyjęli, to bym złożył reklamację, a w ostateczności się
    sądził. Tym bardziej, że zapis ten nie był zawarty w ani w mojej umowie,
    ani w regulaminie usługi, który akceptowałem. W związku z tym, że
    chciałem przedłużyć umowę, a i tak wszystko się udało załatwić,
    to nie widzę w tym najmniejszego problemu.

    Rychu

  • 12. Data: 2011-09-27 10:28:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Po trzecie, jeżeli mieliby podejrzenie, że ktoś posługuje się fałszywym
    > pełnomocnictwem, to z miejsca powinni zawiadomić o tym policję.

    Dwa pierwsze argumenty bez znaczenia, trzeci (policja) też (nie muszą
    zawiadamiać, a czy powinni, czy nie, to nieważne).

    > Jednak tak nie zrobiłem, a chciałem jedynie skorzystać z tego co jest
    > zapisane w KC. Gdybym chciał w ten sposób złożyć wypowiedzenie

    A w KC jest obowiązek podpisywania umów przy obecności drugiej strony?
    Nie. Zatem równie dobrze (i bez sensu) mogłeś "skorzystać z prawa do
    podpisania umowy w domu".

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-09-28 15:55:34
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-27 12:28, Liwiusz pisze:
    > Dwa pierwsze argumenty bez znaczenia, trzeci (policja) też (nie muszą
    > zawiadamiać, a czy powinni, czy nie, to nieważne).

    Ok.

    > A w KC jest obowiązek podpisywania umów przy obecności drugiej strony?
    > Nie. Zatem równie dobrze (i bez sensu) mogłeś "skorzystać z prawa do
    > podpisania umowy w domu".

    Nie. Przecież operatorzy często z tego korzystają. Chyba każdy ma
    w swoim sklepie internetowym ofertę na abonament. Już kilka umów
    tak zawierałem.

    Rychu

  • 14. Data: 2011-09-28 19:51:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 17:55, Rychu pisze:

    > Nie. Przecież operatorzy często z tego korzystają. Chyba każdy ma
    > w swoim sklepie internetowym ofertę na abonament. Już kilka umów
    > tak zawierałem.

    Ale podpisujesz umowę (przynajmniej teoretycznie) w obecności kuriera.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-09-28 22:18:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, Rychu wrote:

    > Nie. Przecież operatorzy często z tego korzystają.

    Ale kryterium nie stanowi przypadek *dobrowolny*, lecz przypadek
    *przymusowy*.
    Jeśli oferent *chce* zawrzeć umowę w trybie korespondencyjnym,
    to rzecz jasna przeszkód nie ma (zakładam że mowa o umowie nie
    podlegającej innym ograniczeniom prawnym).
    Pytaniem jest, czy można *zmusić* kogoś kto takiej oferty nie
    przedstawiał do zawarcia umowy (korespondencyjnie lub przez
    pełnomocnika), bazując na tym że w ogóle wystawił ofertę
    lub jest przymuszowny z mocy prawa (jako "operator publiczny"
    na przykład).

    pzdr, Gotfryd