  • 1. Data: 2011-09-25 20:28:51
    Temat: Pełnomocnictwo ogólne
    Od: Komuch <k...@g...com>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie pełnomocnictwa ogólnego.
    Czy wystawiając takowe, nie potwierdzone notarialnie, mogę upoważnić
    kogoś do występowania w imieniu firmy ? (wnioski o zawarcie umów,
    wezwania do zapłaty, itp.)

    Z góry dzięki za info.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-25 21:22:34
    Temat: Re: Pełnomocnictwo ogólne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Komuch" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy wystawiając takowe, nie potwierdzone notarialnie, mogę upoważnić
    > kogoś do występowania w imieniu firmy ? (wnioski o zawarcie umów,

    Co to za firma? Jeśli spółka prawa handlowego, to poszukaj po haśle
    "prokura". Tego się nei da bez notariusza zrobić. A jeśli to działaność
    gospodarcza prowadzona przez osobę fizyczną, to będzie to pełnomocnictwo
    wydane przez właściciela i w pewnym zakresie można się obejść bez
    notariusza.

  • 3. Data: 2011-09-26 05:53:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 22:28:51 +0200, Komuch napisał(a):

    > mogę upoważnić
    > kogoś do występowania w imieniu firmy ? (wnioski o zawarcie umów,

    wszystko zależy od tego, czy druga strona uzna takie pełnomocnictwo za
    wystarczające.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
    http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suche
    dniow5.php

  • 4. Data: 2011-09-26 07:48:01
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-26 07:53, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > wszystko zależy od tego, czy druga strona uzna takie pełnomocnictwo za
    > wystarczające.

    KC Art. 99. § 1. Jeżeli do ważności czynności prawnej potrzebna jest
    szczególna forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności powinno być
    udzielone w tej samej formie.

    Swoje czasu nie było mnie przez dwa tygodnie i akurat kończyła się umowa
    z Play. Siostra otrzymała moje pełnomocnictwo. Natomiast Play wymyślił,
    że musi być to pełnomocnictwo w formie aktu notarialnego. Powołanie się
    na Art. 99. § 1. Kodeksu Cywilnego nic nie dało. Podobno mają w swoim
    wewnętrznym rozporządzeniu zapis, że w przypadku firm (nawet
    działalności gospodarczej) wymagają notariusza. Po powrocie poprosiłem
    o przedstawienie tego punktu, to odmówili zasłaniając się tym,
    że to ich wewnętrzne przepisy. Ich zabawki - moja zabawa.

    Rychu

  • 5. Data: 2011-09-26 08:13:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 09:48, Rychu pisze:

> [...]
    > o przedstawienie tego punktu, to odmówili zasłaniając się tym,
    > że to ich wewnętrzne przepisy. Ich zabawki - moja zabawa.

    A skąd Play miałby wiedzieć, że pełnomocnictwo jest prawdziwe? Też bym
    na ich miejscu go nie uznał.

    Równie dobrze mógłbyś wymagać, aby wziąć umowę do domu, podpisać i
    przynieść z powrotem bez możliwości sprawdzenia autentyczności podpisu.
    Teoretycznie można, ale żadna firma na to nie pójdzie i słusznie.

    --
    Liwuisz

  • 6. Data: 2011-09-26 15:59:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A skąd Play miałby wiedzieć, że pełnomocnictwo jest prawdziwe? Też bym na
    > ich miejscu go nie uznał.

    A notarialne jak sprawdza ?

    > Równie dobrze mógłbyś wymagać, aby wziąć umowę do domu, podpisać i
    > przynieść z powrotem bez możliwości sprawdzenia autentyczności podpisu.
    > Teoretycznie można, ale żadna firma na to nie pójdzie i słusznie.

    Można nawet przez telefon przedłużyć to nie wiem co przeszkadza w domu
    podpisać tym samym podpisem, którym się to robiło poprzednim razem. Chyba
    tylko wątpliwa wartość wyrażania woli podpisem.

  • 7. Data: 2011-09-26 16:30:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 17:59, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A notarialne jak sprawdza ?

    Na tym polega potwierdzenie notarialne, że się zawierza temu, co napisał
    notariusz.

    > Można nawet przez telefon przedłużyć to nie wiem co przeszkadza w domu
    > podpisać tym samym podpisem, którym się to robiło poprzednim razem.
    > Chyba tylko wątpliwa wartość wyrażania woli podpisem.

    W przypadku przedłużania przez telefon dowodem zawarcia jest nagranie.
    Zresztą i tak zwykle później przyjeżdża kurier, przy którym się musisz
    się podpisać.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-09-26 16:45:01
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 25-09-2011 23:22, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Komuch" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co to za firma? Jeśli spółka prawa handlowego, to poszukaj po haśle
    > "prokura". Tego się nei da bez notariusza zrobić.

    Prokurę się udziela w formie pisemnej, bez notariusza.

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2011-09-26 16:47:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na tym polega potwierdzenie notarialne, że się zawierza temu, co napisał
    > notariusz.

    To ja zostanę twoim notariuszem :-) Zawierzą mi czy nie zawierzą ?

    > W przypadku przedłużania przez telefon dowodem zawarcia jest nagranie.

    I jak jest sprawdzana tożsamość wyrażającego wolę ? :-)

    > Zresztą i tak zwykle później przyjeżdża kurier, przy którym się musisz się
    > podpisać.

    Nieeee. Mi chodzi o umowy zawierane wyłącznie przez telefon. Właśnie takie
    przedłużenia.

  • 10. Data: 2011-09-26 17:48:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-26 18:47, John Kołalsky pisze:

    > To ja zostanę twoim notariuszem :-) Zawierzą mi czy nie zawierzą ?

    Sprawdź :)

    > I jak jest sprawdzana tożsamość wyrażającego wolę ? :-)

    To już nie nasza sprawa, co nie zmienia faktu, że nie jest prawdą,
    jakoby zwykłe pisemne upoważnienie musiałoby być honorowane wszędzie i
    przez wszystkich na samo słowo harcerza.

    --
    Liwiusz