  • 1. Data: 2003-12-04 17:13:35
    Temat: Pełnomocnictwo
    Od: "Ram" <r...@w...pl>

    Witam Państwa
    Interesuje mnie zagadnienie udzielenia pełnomocnictwa na Walne Zgromadzenie
    Stowarzyszenia (zarejestrowanego w KRS), na którym będą wybierane władze
    tegoż stowarzyszenia.
    Czy w wyborach pełnomocnik może głosować? Na jakich warunkach? Czy tego typu
    pełnomocnictwo jest zgodne z prawem? Jaki może być zakres pełnomocnictwa?
    itp.
    Wszelkie sensowne głosy mile widziane.
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2003-12-04 21:49:30
    Temat: Re: Pełnomocnictwo
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Ram" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    typu
    > pełnomocnictwo jest zgodne z prawem? Jaki może być zakres pełnomocnictwa?

    Każdą czynności prawną, o ile nie jest to wykluczone w ustawie lub innych
    przepisach, można wykonać przez pełnomocnika.
    Zakres pełnomocnitwa może być dowolny, całkowity lub ograniczony, a jeśli
    ustawa tego wymaga - do określonej czynności (art.98 kc).

    Nawet z ważnych powodów można wziąć ślub przez pełnomocnika... a co dopiero
    głosowanie na WZ.. hihi..

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-12-05 17:08:03
    Od: "Ram" <r...@w...pl>

    Zdaje się, że w wyborach powszechnych nie można ustanowić pełnomocnika. Czy
    taki zapis jest w ustawie?
    A może ktoś wie jak jest z ustawą o stowarzyszeniach?

  • 4. Data: 2003-12-06 03:21:12
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    > Zdaje się, że w wyborach powszechnych nie można ustanowić pełnomocnika.
    Czy
    > taki zapis jest w ustawie?

    Zapewne jest. Gdyby nie było, to już "grupa trzymająca władzę" lub chcąca tę
    władzę trzymać, wymyśliłaby, aby frekwencja w wyborach była jak najbliższa
    100%.

    > A może ktoś wie jak jest z ustawą o stowarzyszeniach?

    A to już trzeba by ustawę poczytać www.sejm.gov.pl

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 5. Data: 2003-12-06 19:02:08
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Krzysztof 'kw1618" z Warszawy w wiadomości
    <IWbAb.130649$361.106984@news.chello.at> powiedział(a) co następuje:

> [...]

    > władzę trzymać, wymyśliłaby, aby frekwencja w wyborach była jak najbliższa

    Art. 96 ust. 2 Konstytucji RP: "Wybory do Sejmu są powszechne, równe,
    *bezpośrednie* i proporcjonalne oraz odbywają się w głosowaniu tajnym."
    Pełnomocnictwo odnosi się do czynności cywilnoprawnych a jak dotąd nie
    istniał nawet cień pomysłu, ażeby głosowanie zaliczyć do takowych.

    --
    Olgierd
    "Narodowi zepsutemu nadzwyczaj trudno jest utrzymać odzyskaną wolność",

  • 6. Data: 2003-12-07 09:29:49
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Pełnomocnictwo odnosi się do czynności cywilnoprawnych a jak dotąd nie
    > istniał nawet cień pomysłu, ażeby głosowanie zaliczyć do takowych.

    No więc właśnie. Sama konstytucja o tym mówi.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa