    From: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pełnomocnictwa Zgromadzenia Wspólników
    Date: Thu, 25 Nov 2004 15:37:46 +0100

    Użytkownik "Sebastian" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:5b3d.0000186e.41a5ce0b@newsgate.onet.pl...
    > 1) Czy w spółce z o.o. Zgromadzenie Wspólników może swoją uchwałą udzielić
    > jakiego chce pełnomocnictwa czy tylko takiego, o którym expresis verbis
    jest
    > mowa w ksh lub umowie spółki ?
    tylko takiego, którego:
    Przewiduje KSH - np. do reprezentacji spółki względem członka zarządu

    > 2) Pytanie dodatkowe - czy konieczne jest udzielenie pełnomocnictwa dla
    > Dyrektora Generalnego, który jednocześnie jest Członkiem Zarządu do
    kierowania
    > bieżącą, operacyjną działalnością spółki (w szczególności do bycia
    kierownikiem
    > zakładu pracy) czy też wystarczy samo umocowanie z ksh ?
    jeżeli członek zarządu może reprezentować spółkę jednoosobowo, to nie ma
    problemu
    jeśli reprezentacja jest łączna, to:
    1. w sprawach cywilnych nie ma wątpliwości - sam nie złoży on oświadczenia w
    imieniu spółki
    2. w sprawach prawa pracy może być różnie - tzn. uznaniowym jest czy uważa
    się go za kierownika jednostki, czy czynności prawa pracy może dokonywać
    członek zarządu sam, mimo łącznej reprezentacji - widziałem takie orzeczenie
    Sądu Pracy - należy spytać kogoś od prawa pracy jak to widzi.
    3. doktryna nie jest zgodna co do tego, czy zarząd wieloosobowy, w spółce o
    reprezentacji łącznej, może udzielić któremuś z członków pełnomocnictwa do
    samodzielnej reprezentacji. Moim zdaniem można, bez ograniczeń, tak jak
    każdej innej osobie. Jednakże Strzępka, Kidyba i inni są zdania odmiennego

    p.
    W,