    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Paszport dla dziecka - sad??
    Date: Thu, 6 Jun 2002 20:23:50 +0200

    Użytkownik defric <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ado7bf$9jn$...@p...acn.pl...
    > czy sąd na świadka będzie wzywał druga stronę, czyli matkę dziecka?

    Na jakiego świadka? Matka będzie uczestnikiem postępowania tzn.
    piszesz wniosek przez kalke np.lub na kompie i drukarka wydrukuje go w 3
    egz.
    i 2 egz. złożysz do sądu rodzinnego dla miejsca zam.małoletniego.
    np. Katowice,dnia

    adres sądu

    wnioskodawca: Jan Kowalski w imieniu małol. .............. zam.............
    itd.
    uczestnik : Joanna Kowalska zam. ..................

    O zezwolenie na wydanie paszportu małoletniemu

    Wnosze o wydanie paszportu mał............... ur....... zam...........

    Uzasadnienie
    Tu uzasadniasz dlaczego wnosisz o taką sprawe pisząc,ze wydanie paszportu
    małol.ma na celu np. wycieczka do ....... i chciałbyś,żeby syn czy córka
    uczestniczyła w tej wycieczce wraz z tobą . Nie wiem , powód musisz podać
    sam .Tak jak pisałes w pierwszym poscie.

    > czy jest to tylko formalnośc - skłąda się wniosek i po 3 m-cach dostaje
    się
    > odpowiedź - zgodę

    Nie po trzech kto ci naopowiadał takich rzeczy? składasz wniosek i uiszczasz
    wpis w wysokości 30zł.Sad wysyła wezwania do stron. Zgoda sądu zastępuje
    brak zgody jednego z rodziców. Sąd może ustanowić kuratora dla nieznanego z
    miejsca pobytu uczestnika i wezwanie doręczyć kuratorowi reprezentującemu w
    tym momencie uczestnika. Tak,że spokojnie. Jeśli jesteś zdecydowany to złóż
    wniosek.

    > na jakiej zasadzie sąd może odmówić?

    W przypadku gdy dowody będą wskazywały na to,że chcesz np. emigrowac z
    dzieckiem na stałe lub jakaś sprawa karna w toku, ale raczej bardzo
    sporadyczne wypadki w sądzie brak zezwolenia jest niekiedy jeden na okres
    sprawozdawczy.
    Sandra