  • 1. Data: 2002-06-20 09:18:18
    Temat: Parkowanie, okna, spaliny i przepisy
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    Ostatnio przyczepiono się do mnie ze parkuje samochód tyłem do okien, a
    powinienem przodem. Mieszkańcy bloku twierdzili, iż są takie przepisy, czy
    to prawda?

  • 2. Data: 2002-06-20 09:42:43
    Temat: Re: Parkowanie, okna, spaliny i przepisy
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Ostatnio przyczepiono się do mnie ze parkuje samochód tyłem do okien,
    > powinienem przodem. Mieszkańcy bloku twierdzili, iż są takie przepisy,
    czy
    > to prawda?

    cytuję z książki, więc nie ręczę za aktualność,
    niemniej przepis ma co najmniej lat kilkanaście
    i trudno się nim nie zgodzić (sam piszesz "spaliny"):

    Dz.U. 6/86 poz. 33

    Rozp. RM w sprawie wykonywania niektórych przepisów
    ustawy o drogach publicznych;

    " par.36.2

    na drogach wew. zabrania się
    parkowania w taki sposób, aby tył pojazdu był skierowany
    w stronę okien, chyba że tablice porządkowe wskazują inaczej;"

    wg Art. 11 ww. ustawy o drogach publ.
    drogi wewn. winny być oznakowane
    tablicami albo... ulec likwidacji:)

    g.

  • 3. Data: 2002-06-20 09:45:22
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Master2003" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ostatnio przyczepiono się do mnie ze parkuje samochód tyłem do okien, a
    > powinienem przodem. Mieszkańcy bloku twierdzili, iż są takie przepisy, czy
    > to prawda?

    Byc moze ustalili sobie tak w jakims swoim regulaminie.

    Karol

  • 4. Data: 2002-06-20 10:39:22
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości
    > Byc moze ustalili sobie tak w jakims swoim regulaminie.
    > Karol
    Czy to oznacza ze jak przejadę kilkadziesiąt km do innego miasta i chce
    zaparkowac przy osiedlu to najpierw mysze sie zapoznac z ich regulaminem? A
    jak wyglada to na drogach publicznych?

  • 5. Data: 2002-06-20 10:41:44
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    > " par.36.2
    >
    > na drogach wew. zabrania się
    > parkowania w taki sposób, aby tył pojazdu był skierowany
    > w stronę okien, chyba że tablice porządkowe wskazują inaczej;"
    więc mieli rację bo oznaczeń żadnych nie było

  • 6. Data: 2002-06-20 10:52:54
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > więc mieli rację bo oznaczeń żadnych nie było

    Ale mogli chociaz jakas odleglosc podac.

    Karol

  • 7. Data: 2002-06-21 06:58:42
    Od: "Jerzy Radzimowski" <J...@a...NOTHERE.com>

    "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > na drogach wew. zabrania się
    > parkowania w taki sposób, aby tył pojazdu był skierowany
    > w stronę okien, chyba że tablice porządkowe wskazują inaczej;"

    A zapytam sie o moje osiedle bez oznakowania - do ktorych okien ??? Tych z
    mojego bloku czy sasiadów naprzeciwko. Czy tez winnem parkowac w pprzek
    parkingu wystawiajac przodek/tylek na wolne powietrze. Znakow okreslajacych
    jak ustawic swoje taczanke nie ma - wymalowali tylko linijki.

    Jurko