  • 1. Data: 2004-11-18 07:55:19
    Temat: Szef zmusza do złego ;)
    Od: "Romek" <r...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    czy może ktoś z Was zetknął się z taką sytuacją jak moja i może mi poradzić co
    zrobić:
    Pracuję w agencji reklamowej i jestem w trakcie wykonywania dużego projektu
    internetowego, szef polecił mi (żeby wyciągnąć od firmy dodatkowe pieniądze),
    bym zaprogramował serwis w ten sposób, żeby po określonym czasie przestał
    działać. Co mam zrobić - przecież to niezgodne z prawem? Czy w razie gdybym to
    zrobił grozi mi jakaś odpowiedzialność prawna?

    bardzo proszę o pomoc
    Romek

  • 2. Data: 2004-11-18 08:02:45
    Temat: Re: Szef zmusza do złego ;)
    Od: "Killer" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > działać. Co mam zrobić - przecież to niezgodne z prawem? Czy w razie gdybym to
    > zrobił grozi mi jakaś odpowiedzialność prawna?

    Jak się wyda to jestem pewny, że szef się na Ciebie "wypnie" i będzie
    twierdził, że on o niczym nie wiedział i to wyłącznie Twoja sprawka.

    Ale z drugiej strony, skoro to duży projekt to i duży klient i może warto by
    było szefa na minę wpuścić :-)

    PK

  • 3. Data: 2004-11-18 09:23:52
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Romek wrote:

    > Co mam zrobić - przecież to niezgodne z prawem?

    A niby w ktorym miejscu prawo reguluje zakres dzialania serwisow?
    Moze byc to niezgodne z umowa jesli takowa to definiuje. Ale pewnie
    nie definiuje stad pomysl szefostwa.

    > Czy w razie gdybym to zrobił grozi mi jakaś odpowiedzialność prawna?

    Nie. Szef kazal zrobic niebieskie robisz niebieskie. Kazali zrobic
    timeout 4 grudnia, wbijasz timeout 4 grudnia. Jesli waszemu klientowi
    sie to nie spodoba to moze przykladowo pozwac wasza firme jako
    zleceniobiorce, nie zas Ciebie bezposrednio. Natomiast, zakladajac
    ze szefostwo bedzie chcialo sie wtedy wywinac, moga Ciebie probowac
    wsadzic na mine mowiac ze zrobiles to bez ich wiedzy wiec dobrze by
    bylo abys mial na to "podkladke" czyli papier z np. nowa wersja
    wytycznych projektowych do serwisu, najlepiej z podpisem kogos
    kto takie rzeczy moze podpisywac (project manager etc)

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 4. Data: 2004-11-18 11:31:50
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Romek* wrote in <news:5b3d.00000025.419c5567@newsgate.onet.pl> :

> [...]
    > działać. Co mam zrobić - przecież to niezgodne z prawem? Czy w razie gdybym to

    Dlatego terzeba wysyłać mail'a niby w innej sprawie i "nawiasem"
    potwierdzić wprowadzenie ustalonych ograniczeń ;) i zachować kopię.

    Dupokrycie to podstawa, jak mi się kiedyś klient wypierał że nie
    informowałem o błędach i dlatego nic nie zrobili to wydrukowałem 25
    stron mail'i i sie bqcvreqbyvyv.

    --
    Dlaczego Bill Gates jest najbogatszym człowiekiem na świecie? - Bo za
    błędy się płaci.

  • 5. Data: 2004-11-18 16:04:22
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Dlatego terzeba wysyłać mail'a niby w innej sprawie i "nawiasem"
    > potwierdzić wprowadzenie ustalonych ograniczeń ;) i zachować kopię.

    To dobry pomysł , ew. mozna zapytac o sposoby zablokowania serwisu
    wymienic kilka wariantow zeby przyszla odpowiedz bo inaczej powiedza ze
    nie odebrali :)

    VG

  • 6. Data: 2004-11-18 19:37:49
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Van Gogush* wrote in <news:cnihf7$gqj$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > To dobry pomysł , ew. mozna zapytac o sposoby zablokowania serwisu
    > wymienic kilka wariantow zeby przyszla odpowiedz bo inaczej powiedza ze
    > nie odebrali :)

    Przeważnie szef i tak nie zna się na informatyce więc się da wrobić ;)

    --
    Im lepiej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.

  • 7. Data: 2004-11-18 20:12:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>, Romek wrote:
> [...]
    > bym zaprogramował serwis w ten sposób, żeby po określonym czasie przestał
    > działać. Co mam zrobić - przecież to niezgodne z prawem?

    Niezgodne z prawem? Raczej normalna praktyka stosowana przez masę firm
    na całym świecie. Po angielsku ma to nawet swoją nazwę: built-in
    obsolescence. Raczej nieetyczne niż niezgodne z prawem.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 8. Data: 2004-11-18 20:26:17
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Renata Gołębiowska* wrote in
    n.waw.pl> :

    > na całym świecie. Po angielsku ma to nawet swoją nazwę: built-in
    > obsolescence. Raczej nieetyczne niż niezgodne z prawem.

    Ale tak samo nieetyczne jak wykorzystywanie po okresie ważności jeśli
    jest takowy.

    --
    Im lepiej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.

  • 9. Data: 2004-11-18 20:52:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@U...wfmh.org.pl.TW> napisał w
    wiadomości news:cnhq4b$aqj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A niby w ktorym miejscu prawo reguluje zakres dzialania serwisow?
    > Moze byc to niezgodne z umowa jesli takowa to definiuje. Ale pewnie
    > nie definiuje stad pomysl szefostwa.

    No, wpisanie celowo kodu mającego z opóźnieniem wywalić serwis, to pod
    kodeks karny podchodzi. Oszustwo na pewno, bo przecież sprzedajesz im niby
    dobry.

> [...]
    > wytycznych projektowych do serwisu, najlepiej z podpisem kogos
    > kto takie rzeczy moze podpisywac (project manager etc)

    A tu sporo prawdy. Oczywiście nie jest rzeczą pracownika badać, czy na
    przykład w umowie nie jest napisane, że ma działać do 4 grudnia. Może szef
    się po cichu aneksem dogadał? Ale jak się sprawa rypnie, to pierwsze kroki
    organa ścigania skierują do twórcy. ten oczywiście może się tłumaczyć
    poleceniem. Czy zdoła to dowieść? Sytuacja przyznam bez wyjścia, a
    przynajmniej ja go nie widzę.

  • 10. Data: 2004-11-19 20:17:59
    Od: "Romek" <r...@o...pl>

    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi!
    Muszę przyznać, że podłamaliście mnie :((( W tej firmie wszystko odbywa się na
    gębę - czyli nie mam szans na jakąś podkładkę :(
    Problem rozwiązałem baaardzo połowicznie i nie elegancko - poszedłem na
    zwolnienie i niech ktoś inny to kończy...

    Przy okazji zaczełem martwić się o inną rzecz - szef kazał mi jakiś czas temu
    instalować pirackie oprogramowanie (inni pracownicy widzieli, że to ja instaluję
    soft), pewnie w razie jakiegoś nalotu to ja beknę za to... ech żyć się nie chce,
    takie czasy - sam 4 miesiące odkładałem żeby kupić legalnego Photoshopa a teraz
    mam się bać, że w firmie chodzą piraty :[

    pozdrawiam
    Romek