  • 1. Data: 2005-02-16 20:01:04
    Temat: Paranoja ?
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam,

    dzisiaj sie dowiedzialem, ze znajomy ma "maly" problem :(

    Mianowicie wynajmowal mieszkanie od pewnej kobiety bez zadnej umowy przez
    ponad 8 miesiecy. Ostatnio zdecydowal sie wyprowadzic, pani stwierdzila po
    zdaniu mieszkania, ze brakuje lustra, wycenila je na 300 zl i podala go do
    sadu grodzkiego o wyrownanie szkody (tak mowil, ale po dzisiejszym dniu byl
    zbyt zdenerwowany, wiec mogl cos przekrecic) gdzie dostal 1 600 zl grzywny i
    nakaz zaplaty tej kobiecie tych 300 zl.
    Dodatkowo, jako ze chwilowo kiepsko bylo u niego z finansami nie zaplacil
    "czynszu" w terminie, w zwiazku z czym kobieta zlozyla doniesienie do
    prokuratury o wymuszenie kwoty czynszu (okolo 900 zl, niedlugo po tym
    znajomy wplacil jej zalegly czynsz, jednakze juz po zlozeniu tego
    doniesienia, o ktorym nie wiedzial). Prokuratura zadzialala bardzo szybko i
    skutecznie.
    Wynik jest taki, ze dzisiaj mial ogloszenie wyroku w tej sprawie i dostal 12
    miesiecy kary pozbawienia wolnosci bez zawieszenia, a jego dziewczyna z
    ktora w tym mieszkaniu mieszkala, dostala 12 miesiecy w zawieszeniu (w akcie
    oskarzenia jest tylko o tym "wyludzeniu" czynszu). Nieprawdopodobne ? A
    jednak ! Wszakze szczegolow nie znam, ale tak wlasnie niestety jest.

    Duuuuuzy blad z jego strony jest taki, ze potraktowal to malo powaznie i na
    sprawy chodzil sam, bez chocby konsultacji z prawnikiem, za co dostal taki
    wyrok i zje...ke ode mnie aby poszedl po rozum do glowy, a raczej do dobrego
    adwokata.
    Pytanie moje jest takie, czy cos jeszcze mozna z tym zrobic, aby pozytywnie
    sie dla niego zakonczylo?

    Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, czy jest mozliwa taka sytuacja, taka
    "nadgorliwosc" prokuratury i sadu bez jakiegos "zagielka", bez popychania
    sprawy przez ta kobiete?

    Pozdrawiam, w glebokim szoku
    Arqadius

  • 2. Data: 2005-02-16 20:11:03
    Temat: Re: Paranoja ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Arqadius rzecze:
    > Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, czy jest mozliwa taka sytuacja, taka
    > "nadgorliwosc" prokuratury i sadu bez jakiegos "zagielka", bez popychania
    > sprawy przez ta kobiete?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2005-02-16 20:19:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Arqadius napisał(a):
> [...]
    > oskarzenia jest tylko o tym "wyludzeniu" czynszu). Nieprawdopodobne ? A
    > jednak ! Wszakze szczegolow nie znam, ale tak wlasnie niestety jest.

    Coś mi się wydaje że te "szczegóły" są decydujące.

    KG

  • 4. Data: 2005-02-16 20:22:54
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, czy jest mozliwa taka sytuacja, taka
    > "nadgorliwosc" prokuratury i sadu bez jakiegos "zagielka", bez popychania
    > sprawy przez ta kobiete?

    Czyli podpisal umowe ? Bo jak nie ... to w jaki sposob sąd uwierzyl tej
    kobiecie ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-02-16 21:02:36
    Od: Olo <w...@j...cy>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Czyli podpisal umowe ? Bo jak nie ... to w jaki sposob sąd uwierzyl tej
    > kobiecie ?

    Kobitka pewnie była sędziną albo miała znajomosci w prokuraturze, teraz
    ten gościu powiniem iśc do US i złożyć doniesienie że wynajmowała bez
    umowy i nie odprowadziła od podatku od zysku jaki czerpała z wynajmu
    lokum i w ogóle przekręciła fiskusa na parę groszy - polecam tam "lubią"
    takich co nie wykazuja wszystkich swoich dochodów, no chyba że tu też ma
    znajomości .......

    --
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 6. Data: 2005-02-16 22:23:54
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Kobitka pewnie była sędziną albo miała znajomosci w prokuraturze, teraz
    > ten gościu powiniem iśc do US i złożyć doniesienie że wynajmowała bez
    > umowy i nie odprowadziła od podatku od zysku jaki czerpała z wynajmu

    Chwila chwila ... masz uzasadnienie wyroku ? Jesli zamierzasz sie
    odwolac, to zdobadz to uzasadnienie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-02-16 22:34:09
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    WItam

    > Chwila chwila ... masz uzasadnienie wyroku ? Jesli zamierzasz sie
    > odwolac, to zdobadz to uzasadnienie.
    Uzasadnienia jeszcze nie ma, chyba w ciagu kilku godzin sie nie da go zdobyc
    :(

    Pozdrawiam
    Arqadius

  • 8. Data: 2005-02-16 23:00:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arqadius" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Tak, jak to opisujesz, to jest to dla mnie niewiarygodne. Najprawdopodobniej
    tam były jakieś szczegóły, o których kolega "zapomniał" napomknąć. Jeśli
    nawet przyjąć, że lustro mogło załóżmy zostać przywłaszczone i tu
    ewentualnie droga karna by przeszła, to wyłudzenie czynszu przez lokatora
    już jest strasznie naciągane. Chyba, że gość podał fałszywe dane, albo coś
    innego tam zakombinował.

  • 9. Data: 2005-02-16 23:37:22
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Tak, jak to opisujesz, to jest to dla mnie niewiarygodne.
    > już jest strasznie naciągane.

    baaardzo naciagane, widzi mi sie na mail studenta, ktory wynajal w koncu
    mieszkanie z kolesiami na 3 roku i wlasnie zbili lustro :)

  • 10. Data: 2005-02-17 07:12:42
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

    > baaardzo naciagane, widzi mi sie na mail studenta, ktory wynajal w koncu
    > mieszkanie z kolesiami na 3 roku i wlasnie zbili lustro :)

    To fakt, nie znam jeszcze szczegolow, ale naciagania tu nie ma, takie sa
    fakty :( niewiarygodne rowniz dla mnie, ale tak jest. Poza tym studentem to
    on nie jest, ma to za soba, mieszkal sam z dziewczyna, a i do ludzi
    spokojnych nalezy.
    Dowiem sie czegos wiecej i bardziej szczegolowo to dam znac.

    Arqadius