  • 1. Data: 2005-03-08 19:07:50
    Temat: Paragrafy, paragrafy
    Od: Huzio <h...@o...pl>

    Witam ...

    Czy mogłaby mi jakaś życzliwa dusza podpowiedzieć z jakiego
    kodeksu i jakiego paragrafu w tym kodeksie wynika, że okres roszczeń
    związanych z umową pomiędzy osobą cywilną a firmą mija po trzech latach ?.
    Nie będę tutaj opisywał co mi się przydażyło, ale mam z tym straszny rebus.

    pozdrawiam,
  • 3. Data: 2005-03-08 19:23:26
    Od: "romek" <r...@a...com.pl>

> [...]
    > świadczenia okresowe oraz *roszczeń związanych z prowadzeniem
    > działalności gospodarczej* - trzy lata."

    To z jakiego artykułu wynikają 2 lata w relacji DG-DG?

  • 4. Data: 2005-03-08 19:38:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako romek w
    wiadomości <news:d0kubo$3qb$1@nemesis.news.tpi.pl> wyjaśniam co
    następuje:

    > To z jakiego artykułu wynikają 2 lata w relacji DG-DG?

    Z przepisu szczególnego, odnoszącego się np. do najmu (art. 677 kc),
    pożyczki (art. 722 kc), dzieła (art. 646 kc).

  • 5. Data: 2005-03-08 19:45:03
    Od: Huzio <h...@o...pl>

    On Tue, 8 Mar 2005 20:16:01 +0100, Olgierd <n...@n...problem>
    wrote:

> [...]
    > świadczenia okresowe oraz *roszczeń związanych z prowadzeniem
    > działalności gospodarczej* - trzy lata."

    Pozwolę sobie na jeszcze jedno pytanie. Czy za wygaśnięcie umowy
    (w przypadku umowy kredytowej, a konkretnie zakupu na raty), można uważać
    spłatę ostatniej raty kredytu ?(oczywiście w domyśle regularne spłaty
    wszystkich poprzednich rat).

    pozdrawiam,
    --- Huzio ---

  • 6. Data: 2005-03-08 21:17:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako Huzio w
    wiadomości <news:opsnb3tdcvjuxj9t@komputer> wyjaśniam co następuje:

    > za wygaśnięcie umowy
    > (w przypadku umowy kredytowej, a konkretnie zakupu na raty), można uważać
    > spłatę ostatniej raty kredytu

    IMHO można, jeśli umowa tak stanowi. Bo może być tak, że stanowi, że
    upływ jakiegoś terminu... to na wypadek gdyby ktoś chciał - spłacając
    wcześniej zaciągnięty kredyt - oszczędzić na odsetkach ;-)