  • 1. Data: 2005-03-08 17:56:39
    Temat: firma ubezpieczeniowa do sądu
    Od: "mariusz" <s...@e...pl>

    Witam

    Mam taki sprawę mój pracodawca wykupił pracownikom polisy ubezpieczenia z
    funduszem emerytalnym. Niestety po 2 latach firma zwolniła mnie i 70 %
    załogi. Tow.Ubez. nie chce wypłacić pieniędzy z funduszu emerytalnego,
    powołujac się na zapisy umowy z pracodawcą.
    Czy można oddac T.U. do sądu pracy - wiem to nie jest pracodawca ale sprawa
    dotyczy częsci mojego wynagrodzenia.

    MD

  • 2. Data: 2005-03-08 18:40:05
    Temat: Re: firma ubezpieczeniowa do sądu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariusz" <s...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > załogi. Tow.Ubez. nie chce wypłacić pieniędzy z funduszu emerytalnego,
    > powołujac się na zapisy umowy z pracodawcą.

    Jakbyś napisał jakie to zapisy, to może prędzej by ktoś coś odpisał.

    > Czy można oddac T.U. do sądu pracy - wiem to nie jest pracodawca ale
    sprawa
    > dotyczy częsci mojego wynagrodzenia.

    Generalnie, to Co Cię obchodzi ich umowa z Twoim pracodawcą. Ale to taka
    uwaga bez przemyślenia. Napisz, co to za zapis w tej umowie.

  • 3. Data: 2005-03-08 18:44:58
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy można oddac T.U. do s?du pracy - wiem to nie jest pracodawca ale sprawa
    > dotyczy częsci mojego wynagrodzenia.

    Kto jest tak naprawde stroną ? Ty podpisywales umowe z firmą ? Czy
    pracodawca ? Jesli pracodawca to czy zgodziles sie na przelewanie czesci
    swojego wynagrodzenia na ubezpieczenie ? Jesli tak, to na jakich
    warunkach ? W ogole co, kto i z kim podpisywal ?!

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-03-09 16:14:10
    Od: "mariusz" <s...@e...pl>

    Umowe podpisywał pracodawca, ja tylko wyraziłem zgodę ( była to forma
    podwyżki) nie mam dostępu do umowy.
    Chciałem kontynuować ubezpieczenie indywidualnie po zwolnieniu lecz
    ubezpieczyciel nie wyraził zgody - proponował indywidualne ubezpieczenie na
    życie oczywiscie na podstawie nowej polisy .
    Po 5 -ciu latach od momentu rozpoczecia umowy chciałem zrezygnować - o
    takim zapisie byłem poinformowany, iż umowa musi trwać conajmniej 5 lat ze
    wzgledu na ulgi ZUSowskie.
    Własnie mineło 5 lat pisze do nich o wyplacenie smiesznych pieniedzy które
    pracodawca wpłacił ok 2000 zł, a firma ubezpieczeniowa powołując sie na
    zapisy umowy informuje ze dopiero na emeryturze ewentualnie rencie.