  • 1. Data: 2006-07-23 10:27:12
    Temat: Padłem ofiarą przestępstwa z art. 235 kk.
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Po anonimowym donosie telefonicznym w pokoju hotelowym, w którym byłem
    zameldowany 3 doby i do którego przyjechałem po 16 godzinach nieobecności,
    policja znalazła nielegalne materiały. Wiem, kto mi to zrobił, znam motyw,
    pozostaje tylko niełatwa kwestia udowodnienia tego, ale o to mniejsza.
    Zostałem zatrzymany, w ciągu 48 godzin zabezpieczono wszystkie kluczowe
    dowody (m.in. przeszukanie mieszkania), nie znaleziono przeciwko mnie nic
    więcj. Wbrew przesłankom kodeksowym sąd rejonowy zastosował sankcję w
    postaci tymczasowego aresztowania na 3 miesiące. Na skutek zażalenia środek
    uchylił po miesiącu sąd okręgowy, który wytknął sądowi rejonowemu dowolność
    w ocenie i naruszenie prawa materialnego.

    Pytanie:
    Jeżeli napiszę skargę na asesora, który niesłusznie mnie aresztował, grożą
    mu jakieś konsekwencje służbowe?

    Druga sprawa.
    Na drugi dzień po zatrzymaniu policja sporządziła notatkę prasową
    zawierającą przekłamania co do okoliczności zatrzymania, zredagowaną w ten
    sposób, że właściwie przesądzała ona w odbiorze społecznym kategorycznie o
    mojej winie. Podano imię i pierwszą literę nazwiska, ale oprócz tego
    miejsce zamieszkania (miejscowość), zajęcie, ukończoną uczelnię i kilka
    innych informacji o mnie. Informacje te spowodowały praktycznie rzecz
    biorąc stuprocentową identyfikowalność, co też się i stało. Zostałem
    napiętnowany, pozbawiony pełnionych funkcji, doświadczyłem znacznego
    ostracyzmu, tracąc przez to możliwość wykonywania zawodu i zarobkowania, o
    kosztach psychicznych nie wspomnę.
    Czy mam podstawy sądzić się z policją o odszkodowanie?

    Roman

  • 2. Data: 2006-07-23 10:46:17
    Temat: Re: Padłem ofiarą przestępstwa z art. 235 kk.
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    >Wbrew przesłankom kodeksowym sąd rejonowy zastosował sankcję w
    > postaci tymczasowego aresztowania na 3 miesiące.

    sankcję?? - gadasz jak rasowy kryminalista

    > Pytanie:
    > Jeżeli napiszę skargę na asesora, który niesłusznie mnie aresztował, grożą
    > mu jakieś konsekwencje służbowe?

    A niesłusznie?? - dlaczego SO uchylił areszt?? JAkie przepisy naruszono
    stosujac TA? Czy postępowanie dalej się toczy przeciwko Tobie?? - jesteś
    podejrzany? Czy SO zastosował inne środki zapobiegawcze??

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-07-23 12:00:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman wrote:
> [...]
    > policja znalazła nielegalne materiały. Wiem, kto mi to zrobił, znam motyw,

    Hmmm... Brzmi znajomo ;)

    [ciach]

> [...]
    > innych informacji o mnie. Informacje te spowodowały praktycznie rzecz
    > biorąc stuprocentową identyfikowalność, co też się i stało. Zostałem

    Tutaj też... Nie kryj się i podpisuj jak poprzednio!

    PS: a możesz zdradzić, kogo (np. jakąś grupę?) podejrzewasz o podpuchę?
    Bo jeśli okaże się, że (częściowo) żartując trafiłem w tzw. sedno, to
    zaczynam szukać Neo i wyjścia z tego idiotycznego Matrixa...

    PPS: co do Twoich pytań, sam jestem ciekaw...

  • 4. Data: 2006-07-23 14:16:18
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 14:00:58 +0200, Andrzej Lawa w wiadomości
    <news:015cp3-und.ln1@ncc1701.lechistan.com> napisał(a):

    > PS: a możesz zdradzić, kogo (np. jakąś grupę?) podejrzewasz o podpuchę?

    Nie, żadnych komentarzy ponad konieczność. Miałem już wystarczająco
    kłopotów.

    --
    Sz.

  • 5. Data: 2006-07-23 14:17:32
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 14:00:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > PS: a możesz zdradzić, kogo (np. jakąś grupę?) podejrzewasz o podpuchę?

    Niestety nie mogę. Miałem już wystarczająco kłopotów.

    Roman

  • 6. Data: 2006-07-23 14:33:08
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 10:46:17 +0000 (UTC), Kaiser Souza napisał(a):

    > A niesłusznie?? - dlaczego SO uchylił areszt??

    Nie było przesłanek wymienionych w kpk.

    > Jakie przepisy naruszono stosujac TA?

    Jak wyżej. SR zastosował areszt na wszelki wypadek, bez oparcia w materiale
    dowodowym, na zasadzie "może coś więcej na niego znajdziemy w przyszłości".

    > jesteś podejrzany?

    Tak, o posiadanie.

    > Czy SO zastosował inne środki zapobiegawcze??

    Dozór.

    Roman

  • 7. Data: 2006-07-23 17:19:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman" <n...@m...ru> napisał w wiadomości

    > Jeżeli napiszę skargę na asesora, który niesłusznie mnie aresztował, grożą
    > mu jakieś konsekwencje służbowe?

    Nie. Na tym polega niezawisłość sądowa i po to jest druga instancja.

    > Czy mam podstawy sądzić się z policją o odszkodowanie?

    Tak. Ale najpierw należało by ewentualnie złożyć zawiadomienie o przekroczeniu
    uprawnień, by prawomocnie udokumentować, że doszło do naruszenia prawa. Nie wiem
    o którą sprawę chodzi, wiec trudno mi się jest odnieść merytorycznie, czy
    faktycznie doszło tutaj do naruszenia prawa.

  • 8. Data: 2006-07-23 17:49:03
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 19:19:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak. Ale najpierw należało by ewentualnie złożyć zawiadomienie o przekroczeniu
    > uprawnień, by prawomocnie udokumentować, że doszło do naruszenia prawa.

    Dziękuję. Czy znasz podobne wygrane sprawy?

    Roman

  • 9. Data: 2006-07-23 18:35:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dziękuję. Czy znasz podobne wygrane sprawy?

    W odniesieniu do podania danych osobowych, to akurat nie przypominam sobie. Ale
    w odniesieniu do przekroczenia uprawnień, to od czasu do czasu się to zdarza.
    choćby słynna strzelanina na skrzyżowaniu, gdzie przez pomyłkę postrzelono
    przypadkowego człowieka i zastrzelono innego. Mechanizm prawny dochodzenia
    roszczeń jest analogiczny.

  • 10. Data: 2006-07-23 19:11:22
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 20:35:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W odniesieniu do podania danych osobowych, to akurat nie przypominam sobie.

    Czy może skutecznie bronić się, że podając tylko pierwszą literę nazwiska,
    pozostał w zgodzie z prawem?

    Roman