  • 1. Data: 2004-05-04 18:06:09
    Temat: Czy wysyłanie przez operatora nazwiska dzwoniącego...
    Od: LMB <L...@s...pl>

    ..jest sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych?

    Istineją możliwości techniczne, jednak operatorzy tego nie robią.
    Podejrzewam powody prawne. Jak jest faktycznie?

    --
    LMB

    Advanced Call Manager - a call register and manager.
    Please help in testing - http://www.sitefinder.pl/acm/

  • 2. Data: 2004-05-04 18:14:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    LMB wrote:

    > ..jest sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych?
    >

    > Istineją możliwości techniczne, jednak operatorzy tego nie robią.
    > Podejrzewam powody prawne. Jak jest faktycznie?

    Chyba nie istnieją. Brak jest chociażby bazy danych. Poza paroma
    uregulowaniami prawnymi, zaczynajac od prawa telekomunikacyjnego.

    M.

  • 3. Data: 2004-05-04 18:21:50
    Od: "Ircys" <i...@W...pl>

    Użytkownik "LMB" pisze...
    > ..jest sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych?

    Tak, wałkowaliśmy już to kiedyś na grupie.
    Sprzeczne za to nie byłoby wysyłanie np. nazwy firmy.

    > Istineją możliwości techniczne, jednak operatorzy tego nie robią.
    > Podejrzewam powody prawne. Jak jest faktycznie?

    Możliwości technicznych jeszcze nie ma. To, że sam CLIP już
    może dostarczać taką informację to jeszcze "pikuś"
    w porównaniu do budowy infrastruktury, która
    jest niezbędna do tego. W Polsce nie liczyłbym
    na uruchomienie tej usługi przez żadnego z operatorów
    powiedzmy.......................... w tej dekadzie.

    Ircys

  • 4. Data: 2004-05-04 18:22:20
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "LMB" <L...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ..jest sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych?
    >

    > Istineją możliwości techniczne, jednak operatorzy tego nie robią.
    > Podejrzewam powody prawne. Jak jest faktycznie?

    wysylanie komu i w jakiej formie??
    opisz jasniej o co Ci chodzi, bo ja nierozumiem

    pozdro
    xmarcel

  • 5. Data: 2004-05-04 18:36:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    LMB wrote:
    > ..jest sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych?
    >

    > Istineją możliwości techniczne, jednak operatorzy tego nie robią.
    > Podejrzewam powody prawne. Jak jest faktycznie?

    ROTFL

    Aparaty telefoniczne żądające okazania dowodu tożsamości przed wybraniem
    numeru? Chyba sobie kpisz...

  • 6. Data: 2004-05-04 20:49:54
    Od: "PiotRek" <b...@p...gazeta.pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > ROTFL
    >
    > Aparaty telefoniczne żądające okazania dowodu tożsamości przed wybraniem
    > numeru? Chyba sobie kpisz...

    Czepiasz się, przecież wiadomo, że chodziło o nazwisko
    _abonenta_, a nie osoby, która akurat dzwoni...
    Chyba "calling party name" to się nazywa.

    PiotRek
    mailto:b...@p...gazeta.pl
    gg:327620

  • 7. Data: 2004-05-04 21:58:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PiotRek wrote:

    > Czepiasz się, przecież wiadomo, że chodziło o nazwisko
    > _abonenta_, a nie osoby, która akurat dzwoni...
    > Chyba "calling party name" to się nazywa.

    A co Ci po nazwisku abonenta?

    I co z telefonami bezabonamentowymi?

  • 8. Data: 2004-05-04 22:13:11
    Od: "PiotRek" <b...@p...gazeta.pl.invalid>

    > A co Ci po nazwisku abonenta?

    Na pewno więcej, niż po samym numerze. Po prostu
    jest taka usługa.

    > I co z telefonami bezabonamentowymi?

    Ta usługa i tak nie działa w PL, to po pierwsze.
    Po drugie - jeżeli dany pre-paid jest niezarejestrowany,
    to wiadomo - informacja niedostępna.
    Nie wiem, jak jest z zarejestrowanymi - albo jest info
    o użytkowniku, albo też info niedostępne...

    PiotRek
    mailto:b...@p...gazeta.pl
    gg:327620

  • 9. Data: 2004-05-04 22:28:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PiotRek wrote:

> [...]
    > to wiadomo - informacja niedostępna.
    > Nie wiem, jak jest z zarejestrowanymi - albo jest info
    > o użytkowniku, albo też info niedostępne...

    Jak dla mnie cała ta usługa jest bez sensu: jeśli dzwoni ktoś znajomy,
    to telefon rozpozna go po numerze (jeśli dzwoni z nie swojego telefonu -
    czy cudzy numer, czy cudze nazwisko - jedno licho), jeśli dzwoni ktoś
    nieznajomy, to się przedstawi, a jeśli ktoś chce pozostać anonimowy, to
    zawsze może używać pre-paida lub budki telefonicznej.

  • 10. Data: 2004-05-04 22:39:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    Ircys wrote:
    > Użytkownik "LMB" pisze...

    > Tak, wałkowaliśmy już to kiedyś na grupie.
    > Sprzeczne za to nie byłoby wysyłanie np. nazwy firmy.

    Pewna "firma" podobno zaprotestowała ;-)

    Przepraszam bywalców, ale wpadł mi w łapy fragment podobnej dyskusji na
    p.m.t. sprzed mniej więcej roku:

    Słyszałeś może o anegdocie z UK gdzie wprowadzano CIDa jakiś czas temu?
    Próbowali z NAME również, ale podobno porzucono próby, bo zaprotestował
    związek harcerek Girls' Guides Association - po obcięciu nazwy abonenta
    do bodajze 15 znaków wyszło "GIRLS GUIDE ASS"

    Pzdr,

    M.