    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PYtanie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Date: Tue, 4 May 2004 22:09:21 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc116.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "news5" <t...@e...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    news:c78n3h$ccl$1@korweta.task.gda.pl...
    > 1. Gdzie mogę złożyć zażalenie na fakt złamania prawa przez Bank.

    Do sądu. No i zależy od tego, jakie to prawo jest łamane.

    > 2. Czy będąć żyrantem kredytu mam prawo domagać sie okazania mi
    orginalnej
    > UMOWY KREDYTOWEJ ?

    No przecież musiałeś ją podpisać.

    > 3. Czy bank ma prawo odsprzedać kredyt innemu bankowi ?

    Ma. I by uprzedzić - nie musi dłużnika czy poręczycieli pytać o zgodę.

    > 4. Czy Bank może łączyc niespłacone kredyty razem ?

    Może.

    > 5. Jezeli tak czy jednocześnie ja jako żyrant mam odpowiadać w całości
    za
    > kredyt w którym nie byłem żyrantem.

    W żadnym wypadku. Twoja odpowiedzialność jest ograniczona tylko do
    wysokości poręczonej przez Ciebie kwoty.

    > 6. Jeżeli żyrantami były dwie osoby a na odsłesnajej kserokopi umowy
    > widnieje tylko jedna (druga osoba jest nieudolnie zasłonieta i na
    kserowane
    > jest coś innego) co mam z tym fantem zrobić, zgłaszałem to w
    prokuraturze
    > ale oni niczego się nie dopatrzyli nawet tego że umowe podpisywało dwóch
    > jest jeden.

    Jeśli po podpisaniu umowy ktoś w jakiś tam sposób ingerował w jej treść,
    to jest to fałszowanie dokumentu. Nie wiem co zgłaszałeś prokuraturze i
    czego się nie dopatrzyli.

    > 7. Jezeli moja zona nie podpisywała się ze mną na umowie kredytowej to
    > komornik moze z nie egzekwować spłacanie tego kredytu.

    Nie.

    > 8. Co mam robić bo pan komornik co chwila dopisuje sobie jakieś koszty i
    > należność główna cały czas rośnie. Osoba która wzieła ten kredyt ma
    > potwierdzenia że kredyt w którym byłem żyrantem jest spłacony.

    Iść do adwokata. Bo w takie cuda jak Ty opisujesz, to ja nie wierzę. Coś
    tutaj nie gra.

    Jeśli dłużnik ma pokwitowanie zapłaty długu, to zostaje Ci powództwo
    przeciwegzekucyjne. Ale trochę się z tym spóźniłeś. A gdzie byłeś, jak
    bank dochodził roszczeń?

    Jeśli dłużnik ma pokwitowania zapłąty zobowiazania, a bank mimo to
    wystawił Bankowy Tytuł Egzekucyjny na tę kwote, to jest to przestępstwo
    poswiadczenia nieprawdy.

    > 9. Czy dopuszczalne jest na umowie kredytowej wnoszenie jakich kolwiek
    > poprawek ręcznie jest dopuszczalne bez podpisania się obok tej poprawki,
    czy
    > nie ma takiego zwyczaju że osoba biorąca kredyt podpisuje się na kazdej
    > stronie ?

    Praktycznie oparafowana powinna być każda strona. Jeśli tak nie jest, to
    strona wywodząca swoje prawo z umowy musi udowodnić w razie wątpliwości,
    że umowa miała taką treść, jak na przedstawionym przez nią dokumencie. W
    praktye bywa to trudne.