  • 1. Data: 2005-05-23 13:26:41
    Temat: [PRAWO PRACY] wychowawczy, rozwiązanie umowy
    Od: "(:> PABLO <:) " <p...@N...gazeta.pl>

    witam

    Problem przedstawia się tak:
    Jestem na urlopie wychowawczym do sierpnia tego roku.
    Zgoda pracodawcy na wychowawczy jest ważna do lutego 2006, ale to nie ma teraz
    znaczenia (chyba).
    Chcę rozwiązać umowę o pracę, ponieważ dostałem lepszą ofertę, ale...
    1. Czy nadal będzie mi przysługiwał dodatek do rodzinnego, czyli wychowawcze ?
    zakładając, że nie podpiszę żadnej innej umowy o pracę w okresie do końca
    sierpnia tego roku.
    2. Czy rozwiązanie umowy trzeba zgłaszać gdzieś ? w tym wypadku do ZUSu, lub
    do urzędu miasta, który wypłaca dodatek ?

  • 2. Data: 2005-05-24 08:29:42
    Temat: Re: [PRAWO PRACY] wychowawczy, rozwiązanie umowy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "(:> PABLO <:) " <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d6slmh$sd8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jestem na urlopie wychowawczym do sierpnia tego roku.
    > Zgoda pracodawcy na wychowawczy jest ważna do lutego 2006, ale to

    Chyba to nie jest zgoda pracodawcy, tylko urlop wychowawczy jest
    udzielony do lutego 2006.

> [...]
    wychowawcze ?
    > zakładając, że nie podpiszę żadnej innej umowy o pracę w okresie do

    Dodatek do zasiłku rodzinnego (poprzednio zas. wychowawczy)
    przysługuje tylko w czasie urlopu wychowawczego. Rozwiązując umowę o
    pracę pozbawisz się tzw. zasiłku wychowawczego.

    > 2. Czy rozwiązanie umowy trzeba zgłaszać gdzieś ? w tym wypadku do
    ZUSu, lub
    > do urzędu miasta, który wypłaca dodatek ?

    Tak, niezwłocznie, podpisywałeś takie zobowiązanie we wniosku o
    przyznanie dodatku.
    Ale po co sprawiać sobie problemy. Umowę można rozwiązać za
    porozumieniem stron w dogodnym terminie, gdy nowe zatrudnienie będzie
    pewne. Po wcześniejszym uzgodnieniu z pracodawcą nie powinno być
    problemów. Pracodawca przyjmie z ulgą pozbycie się pracownika, który
    ma urlop wychowawczy. Zresztą po powrocie przeważnie czeka na takiego
    pracownika wypowiedzenie.

    wa