    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRACA W POLICJI DOBRA CZY ZLA
    Date: Mon, 29 Mar 2004 14:42:13 +0200

    Użytkownik "s...@g...pl" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:2c43.0000022a.406734a8@newsgate.onet.pl...
    > Bardzo prosze o pomoc i dyskusje,jestem
    > studentem 5go
    > roku,koncze prawo na umcs.szukam pracy,moze
    > uda mi sie dostac do Policji.Zastanawiam sie
    > czy to dobra praca i czy mozna pracujac tam do czegos
    > dojsc.

    Zastanawiaj sie. Przeciez nikt za Ciebie nie podejmie tej decyzji. Ta sama
    praca jest dla jednego dobra, a dla drugiego zla.

    Ciekaw jestem czy jednak gdybym chcial zrezygnowac
    > ktos inny chcialby mnie zatrudnic.

    Praca w policji nie jest tozsama z karalnoscia. Nie bedziesz tredowaty.
    Tylko po co masz tam isc, skoro juz terach zastanawiasz sie, czy nie
    zrezygnowac.

    Nie wiem co zrobic
    > czuje sie troche zagubiony,nie wiem co ze mna bedzie

    Troche??? Optymista...

    > A moze nie isc do policji tylko zalapac sie
    > na jakis staz za 600 zl a potam szukac pracy i
    > startowac na aplikacje prokuratorska czy sedziowska.

    Nie widzisz roznicy pomiedzy praca policjanta, prokuratora, czy sedziego?
    Qrde! Jest zasadnicza. Nie wspomne o immunitecie, ale chocby o
    samodzielnosci. W policji jestes trybikiem w formacji mundurowej, czyli na
    rozkaz i nie na 8 godzin dziennie. Najwiekszy margines swobody (ale tez
    stosunkowo najwieksza odpowiedzialnosc) w pracy ma sedzia. Chyba stac Cie na
    samodzielnosc? Oczywiscie najlatwiej zostac policjantem. Ale to Ty
    decydujesz o swoim zyciu. Nie jest przeciez wykluczone, ze w policji zrobisz
    kariere, jak bedziesz mial leb na karku to nawet dosyc szybko (tam nie ma
    zbyt wielu intelektualistow).

    > Czy pracujac w policji mozna robic aplikacje prokuratorska?

    Teoretycznie mozna, ale watpie, aby Twoi przelozeni wyrazili na to zgode. Bo
    niby dlaczego? Jak zrobisz, to odejdziesz z policji i bedziesz ich gonil...

    --
    pozdrawiam:-) Marek