    From: "Gacek" <G...@A...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POLSPAM SPAMEREM
    Date: Tue, 26 Nov 2002 23:05:40 +0100

    Czesc,

    Z ich strony:
    Wiadomość elektroniczna jest spamem, jeżeli:

    1.. treść i kontekst wiadomości są niezależne od tożsamości odbiorcy,
    ponieważ ta sama treść może być skierowana do wielu innych potencjalnych
    odbiorców,
    2.. jej odbiorca nie wyraził uprzednio możliwej do weryfikacji,
    zamierzonej, wyraźnej i zawsze odwoływalnej zgody na otrzymywanie tej
    wiadomości,
    3.. treść wiadomości daje odbiorcy podstawę do przypuszczeń, że
    nadawca wskutek jej wysłania może odnieść korzyści nieproporcjonalne w
    stosunku do korzyści odbiorcy wynikających z jej odebrania.
    Pkt. 1 i 3 stosuje sie raczej do notorycznego wysylania takich
    wiadomosci. W przypadku 1 spamem jest wyslanie BCC do kogos albo maila
    do dwoch osob rownoczesnie. Jesli tylko kazdy potwierdzil chec
    dostawaniach tego typu maili to masz takie samo byc spamerem jak
    "subskrypcja multilotka" lub wszystkie "listy dyskusyjne". Na jedno
    wychodzi. Tez sie lapia jako spam (bez drugiego punktu).

    > I dowiedziałem się ze moja przesyłka jest spamem ponieważ dwóch z
    adresatów
    > poskarżyło się ze poczty nie zamawiali.
    Na Twoim miejscu przeslalbym (udowodnil posiadanie) dane tych dwoch osob
    skarzacych sie - imie, nazwisko, adres mailowych, inne dane, czas
    rejestracji w Twojej bazie jak koronny dowod ze same sie na to zgodzily.

    > Organizacja POLSPAM uzurpuje sobie prawo do decydowania które z
    wiadomości
    > określane sa mianem spamu i tylko na tej podstawie blokują przepraszam
    > oceniają czy dany adres jest spamem czy nie.
    A kazdy uzytkownik ma prawo zdecydowac sie czy korzysta z ich uslug czy
    nie. Przyklad - dostajesz spam od jakiejs osoby (adresu) - wpisujesz go
    do filtrow i juz tego spamu nie czytasz/usuwasz autumatycznie z serwera.
    Ale ciagle pojawia sie jakis nowy adres z ktorego spam dostajesz. Wiec
    korzystasz z ogolnie dostepnej bazy i po sprawie - sam o tym decydujesz.

    > Owa "ocena" skutkuje tym ze adres dodany do ich bazy nie będzie mógł
    wysłać
    > do żadnej osoby @ z liczącej kilkaset tysięcy adresów @. (maja to
    połączone
    > jakimś systemem z innymi providerami) - nawet jednego @

    Duzo gorsza jest baza ORDB ktora blokuje po adresach IP. W tym przypadku
    wystarczy zmienic adres na x...@p...moze.mi.skoczyc.pl i wyslesz tyle
    spamu (o ile go wysylasz) ile Ci sie podoba - bo adres ten (lekko
    wyssany z palca) nie bedzie pasowal do wzorca. I na dole link do strony
    coby bylo wiadomo od kogo to jest. Poza tym to nie przeszkadza tez
    wpisac nazwy firmy w polu "Od" - trzeba po prostu uzyc innego adresu i
    klient (zainteresowany) nie bedzie mogl kliknac "replay to".

    > Sami natomiast wysłali mi 14 @ w ciągu godziny mimo iż prosiłem aby
    tego nie
    > robili.(dowód do wglądu)
    No nie wiem - zglos ich moze do polspam.org ? :)

> [...]
    > który sam blokuje adresy innych firm tylko na podstawie swojego widzi
    mi
    > się, adres maja zarejestrowany w Stanach Zjednoczonych, nie podają
    adresu
    > telefonu nazwiska zachowują się jak niczym sekta która ma poważne
    problemy z
    > własnymi kompleksami . W Policji jest Policja która kontroluje prace
    swoich
    > oddziałów (przykład afera w Radomsku) w Internecie nie ma niestety
    takiego
    > prawa... robią co chcą wolna amerykanka.
    Przesadzasz. Znajdziesz ich bez problemu, ale ....
    Z ich strony:
    Polspam w żaden sposób nie blokuje poczty od takich nadawców. Jedyną
    działalnością Polspamu jest publikacja prywatnej opinii, którą należy
    traktować jako opinię konsumentów.

    OPINIA - od uzytkownikow zalezy czy beda z tego korzystac czy nie (co
    niewiele im pomoze tak wlasciwie). Osobiscie nie korzystam - nie widze
    sensu. Nie ma problemow zmieniac sobie adresy 3 razy dziennie - jest
    tego sporo. Duzo skuteczniejsze jest blokowanie spamerow po adresach
    IP - wtedy jest to (wedlug) mnie duzo bardziej skuteczne.

    > Proszę o spostrzeżenia i sugestie.
    Zauwazylem ze bardzo sie tym przejales :)

    Pozdrawiam,

    G.

    P.S. Gdzie znalazles informacje o rzeszach ludzi korzystajacych z usug
    tej organizacji ?
    P.S.2. Interenet sam sie "reguluje" - gdy pojawia sie problem czesto
    przy pomocy tego typu organizacji pojawia sie tez rozwiazanie.