  • 11. Data: 2016-10-05 12:39:22
    Temat: Re: PO co komu mój numer dowodu na umowie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-10-04 22:03, Robert Tomasik wrote:

    >Oni potrafia wyjaśnić machając rekami, ale do mnie nie trafia :D
    >Czy ustalenie mojej tożsamości za pomocą dowodu osobistego ma
    >jakiekolwiek przydatne w sądzie cechy w razie sporu? Panienka ze
    >swietlicy zerknie w kolekcjonerski dowód i to bedzie dowodem w
    >sprawie?

    Czemu nie - bedzie dowodem, ze byl to falszywy dowod, skradziony
    wczesniej, lub ze maja burdel w papierach i w ogole im wierzyc nie
    mozna.

    I teraz tylko pytanie - bardziej sie boisz takich falszywych umow, czy
    bardziej sie boisz, ze na podstawie papierow ze szkoly ktos napisze
    inna falszywa umowe, czy np zrobi sobie kolekcjonerski dowod ...

    >Czy to jednak pic na wodę i zgapianie z innych głupich umów?

    Pewnie tak. "Zawsze tak bylo" :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-10-05 16:29:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-10-16 o 08:06, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Tyle, że jeśli numer jest powszechnie znany, bo podawany wszędzie, to
    > każdy może wygenerowac taką fikcyjną umowę i podrobić podpis... Trochę
    > to bez sensu i robienie cyrku jak dla mnie.

    PESEL jest podawany w tylu miejscach, że trudno go uznać za jakiekolwiek
    zabezpieczenie. Natomiast wbrew pozorom tanowi i tak zabezpieczenie, o
    jak ktoś Cię pozwie numerem PESEL, to jest większa szansa dowiesz się o
    tym, za nim zapadnie wyrok.

  • 13. Data: 2016-10-05 17:45:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2016-10-04 23:24, Liwiusz pisze:
> [...]

    Albo od poczatku planowales wymiganie, wiec zglosiles kradziez dowodu,
    aby na umowie byl stary numer :-)

    >Tyle, że jeśli numer jest powszechnie znany, bo podawany wszędzie, to
    >każdy może wygenerowac taką fikcyjną umowę i podrobić podpis...
    >Trochę to bez sensu i robienie cyrku jak dla mnie.

    Dokladnie, z tym ze ... to zapisywac czy nie ?
    Wymaganie podania Cie zabezpiecza troche przed falszerstwami, ale
    naraza na upowszechnienie.

    Akurat szkola raczej nie potrzebuje takiej silnej weryfikacji, to w
    ramach ochrony przed upowszechnieniem moglaby sie powstrzymac.

    Sprawe by rozwiazaly elektroniczne dowody z jakims kodami
    jednorazowymi do weryfikacji.
    Choc moze nie tyle rozwiazaly, co w lepszym stopniu zabezpieczyly.

    J.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 14. Data: 2016-10-05 18:44:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Nic nie działa w każdym przypadku. Poza tym nie chodzi o wygenerowanie umowy
    > przez dwie oszukujące strony, tylko działa to przy założeniu, że druga strona
    > ma dobre zamiary, to znaczy rzeczywiście sprawdza numer dowodu osoby, z którą
    > zawiera umowę.

    Co z tego, że sprawdzi numer dowodu osobistego?

  • 15. Data: 2016-10-05 19:30:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-05 12:39, J.F. wrote:
    > I teraz tylko pytanie - bardziej sie boisz takich falszywych umow, czy
    > bardziej sie boisz, ze na podstawie papierow ze szkoly ktos napisze inna
    > falszywa umowe, czy np zrobi sobie kolekcjonerski dowod ...

    Staram się puknąć w łeb ludzi aby zaczeli mysleć jakie dane gromadzą.
    Najczęsciej pomagało "skoro zostawiłem u Pani numer dowodu to wskażę
    panią pierwszą podejrzaną w prokuraturze jeśli ktoś weźmie na mnie
    kredyt". Wtedy *czasami* pozwalały wpisać pesel lub nic a *czasami*
    wpadały w tryb machania rekami i piskliwego rzucania mięsem. Dlatego
    chciałbym się podeprzeć dowodem że mam rację i to jest debilizm lub
    zamilknąć jesli nie mam racji.

  • 16. Data: 2016-10-05 20:41:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wpadały w tryb machania rekami i piskliwego rzucania mięsem. Dlatego
    > chciałbym się podeprzeć dowodem że mam rację i to jest debilizm lub

    No więc moim zdaniem nie masz racji. Nie masz, bo jeśli sprawca nie
    będzie miał wtyku w firmie kredytowej /banku, to z samych danych mu nic
    nie przyjdzie - pracownik będzie chciał zobaczyć dokument. A jeśli
    będzie miał wtykę, to raczej nie będzie polował na PESEL w przedszkolu.
    Nie będzie, bo jak puści kilka takich fraudów, to spora szansa, że ktoś
    skojarzy, że w krótkim okresie wysypało się kilka fraudów na fikcyjne
    dane. Pomijając bardzo duże miasta (wiele jednostek Policji), to
    przeważnie podobne przestępstwa prowadzi zamknięta grupa policjantów.
    Oczywiście na jakąś małą skalę to może przejść, ale przy masówce ktoś
    zauważy podobieństwo modus operandi.

  • 17. Data: 2016-10-05 20:43:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-10-16 o 17:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Albo od poczatku planowales wymiganie, wiec zglosiles kradziez dowodu,
    > aby na umowie byl stary numer :-)

    Tylko, że ten numer jest oklepany i bada się to przez grafologię.

  • 18. Data: 2016-10-05 21:09:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    pl...
> [...]
    > przeważnie podobne przestępstwa prowadzi zamknięta grupa policjantów.
    > Oczywiście na jakąś małą skalę to może przejść, ale przy masówce ktoś

    Poczytaj ile osób zostało naciągnięte na lewe kredyty. Wystarczy jedna osoba i
    dług 16 tys zł.
    http://kulturawplot.pl/2016/09/29/kradziez-tozsamosc
    i-wyludzenie-danych/
    http://wyborcza.pl/1,76842,14505530,Jak_latwo_wrobic
    _w_kredyt.html?disableRedirects=true

    Do autora tematu:
    podaj im pieprzony dowód i natychmiast idź do urzędu wymienić na nowy.

  • 19. Data: 2016-10-05 21:23:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żartujesz.
    Bez peselu (lub NIP, bo są zamienne!) sąd zwróci pozew.

    -----

  • 20. Data: 2016-10-05 21:43:06
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Sebastian Biały w news:nt0rab$agj$1@node2.news.atman.pl
    > Cześć.
    > Podpisuje jako rodzic chyba z 5 umów na poczatku roku szkolnego. W każdej
    > zamiast pesela chcą mnie od razu legitymować z DO po numerze. Na pytanie
    > czy umowę spisują z dowodem czy z człowiekem dowiaduje się że tak było
    > zawsze, jestem pieniacz, dowód to się nie zmienia codziennie itd.
    > Wydawało mi się że w umowie nie ma potrzeby numeru dowodu, wystarczy PESEL
    > na umowie ze szkołą, klubem itp przypadki. Czy przeoczyłem jakiś przepis
    > który wymaga numeru dowodu na takich umowach?

    do licha, ktos w grupie zna podstawe prawna dla tej sprawy? czy tutaj
    mozliwe sa tylko przemyslenia bleble co kazdy ma w glowie, a zapewne ma...
    Czlowiek pytal nie o dywagacje, sam potrafi ze soba pogadac, pytal o
    ewentualnie przeoczony zapis prawny.