  • 1. Data: 2007-03-14 11:22:09
    Temat: niby spadek
    Od: "zuky" <z...@o...pl>

    W bezdzietnym małżeństwie zmarł mąż. Nie zostawił testamentu. Żona zmarłego
    wniosła sprawę do sądu o podział majątku. Sąd ustanowił, że 0.5 majątku
    otrzymuje żona, po 0.125 otrzymują brat (mój ojciec) i siostra zmarłego.
    Żona zmarłego oznajmiła, że nie będzie nikogo spłacała, bo nie ma z czego.
    Zamierza przekazać cały majątek swojemu siostrzeńcowi, on zaś przejąć
    całość przez zasiedzenie i niczego nie spłacać sądownie ustalonym
    spadkobiercom. Majątek stanowi działka z murowanym domem i budynkami
    gospodarczymi oraz 2 hektarowe gospodarstwo rolne.
    Moje pytania jest następujące:
    *Jaka jest procedura wyegzekwowania należnego mojemu ojcu udziału w spadku?
    *Czy to będzie tylko udział na papierze?
    *Czy poczekać do momentu przekazania jej siostrzeńcowi i od niego żądać
    spłaty?

    Obecnie otrzymał ojciec z urzędu skarbowego informację o zapłacenie podatku
    od spadku (od różnicy podanej przez wnioskodawczynię sprawy do ok. 9600zł).
    Kwota, którą podali jako wartość majątku brana była chyba z sufitu
    (znacznie zaniżona). Nie było żadnego rzeczoznawcy.
    W tej chwili sytuacja jest taka, że niczego nie dostał a musi zapłacić za
    spadek o co nie występował. Czy jeszcze czekają jakieś niespodzianki np.
    podatki, ubezpieczenia budynków itp.
    zywy

  • 2. Data: 2007-03-14 11:57:47
    Temat: Re: niby spadek
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zuky" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Obecnie otrzymał ojciec z urzędu skarbowego informację o zapłacenie
    > podatku
    > od spadku (od różnicy podanej przez wnioskodawczynię sprawy do ok.
    > 9600zł).

    cos tu nie gra, albo nie wiesz wszystkiego lub nie napisales,
    - czy odbyla sie sprawa spadkowa?
    - czy twoj jciec i reszta spadkobiercow byli na niej obecni?
    - czy wszyscy (jesli byli) przyjeli spadek?

  • 3. Data: 2007-03-14 21:18:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zuky" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    A w jaki sposób rzeczona żona chce to przekazać siostrzeńcowi, skoro z tego co
    piszesz nie jest tego właścicielem? Ona może przekazać swoją cześć.