  • 1. Data: 2003-12-06 22:26:28
    Temat: PILNE-zostałem oszukany
    Od: "Mika" <d...@g...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam taki problem .
    Byłem dzisiaj z żoną na giełdzie w Warszawie. Kupowaliśmy monitor iiyama. Na
    moje nieszczęście zostawiłem żonę przy stoisku, aby obejrzała monitor czy
    jej się podoba a ja biegałem za czymś innym (mało czasu). Jak przyszedłem
    monitor był wybrany i zatwierdzony. Dałem żonie kasę żeby zapłaciła i
    odebrałem gwarancję. Niepokój mój wzbudziło brak jednej części nalepki
    seryjnej na pudełku i to że gostkowi druga (ostatnia) się porwała, ale
    powiedział że przepisze i będzie ok Moja wina że nie sprawdziłem ). Dopiero
    w drodze do domu (daleko od W-wy) okazało się że żona nie poprosiła o
    paragon. W domu okazało się że monitor ma wypalony kineskop tak jakby
    pracował długi czas na podbiciu kontrastu oraz zabrudzenie na obudowie jakby
    po cenie sklepowej (wniosek - stał na wystawie). Na dodatek znalazłem w
    pudełku drugą gwarancję wystawioną 22.11.2003 z nalepką seryjną - partacze -
    (ktoś musiał go zwrócić).

    Proszę wszytkich o poradę czy jest szansa go oddać, wymienić lub odzyskać
    pieniądze.
    Może zgłoszenie oszustwa na policję poskutkuje - dwie gwarancje wystawione
    tym samym charakterem pisma, stemple firmowe i podpisy tej samej osoby.
    Nie myślałem że tak poważna firma (jeszcze nie wymienię nazwy) którą
    widziałem za każdym razem na giełdzie może tak oszukiwać klientów (zwłaszcza
    kobiety).

    Bardzo was proszę o szybkie komentarze - jutro mogę dojechać na giełdę.

  • 2. Data: 2003-12-06 23:47:52
    Temat: Re: PILNE-zostałem oszukany
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sat, 6 Dec 2003 23:26:28 +0100
    "Mika" <d...@g...pl> naskrobał(a):

> [...]
    > samej osoby. Nie myślałem że tak poważna firma (jeszcze nie wymienię
    > nazwy) którą widziałem za każdym razem na giełdzie może tak oszukiwać

    spokojnie... moze zamiast pisac o policji itp pojedz jutro na gielde
    i sprobuj wymienic monitor? zazwyczaj nie ma z tym problemow - szkoda
    ze nie zrobiles tego dzis, ale i jutro beda cie pamietali - za tydzien
    moglby byc problem, jutro byc nie powinien

    moze ktos jeszcze poradzi ci co robic jak nie bedzie sposobu na ulozenie
    sie ale wierze ze bedzie ok
    a na przyszlosc - badaj co kupujesz za duze pieniadze, bo nawet
    pomylka kogos moze cie drogo kosztowac

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 3. Data: 2003-12-07 01:00:17
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bqtl5a$p4n$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mika wrote:
    > odebrałem gwarancję. Niepokój mój wzbudziło brak jednej części nalepki
    > seryjnej na pudełku i to że gostkowi druga (ostatnia) się porwała, ale

    co to takiego ta nalepka?

> [...]
    > tym samym charakterem pisma, stemple firmowe i podpisy tej samej osoby.

    A jaka data jest na tej drugiej gwarancji?

    > Nie myślałem że tak poważna firma (jeszcze nie wymienię nazwy) którą
    > widziałem za każdym razem na giełdzie może tak oszukiwać klientów (zwłaszcza
    > kobiety).

    Moze sie na takich gieldach nie znam ale jakos slowko powazna ze slowka
    gielda mi nie chodzi w parze :)

    > Bardzo was proszę o szybkie komentarze - jutro mogę dojechać na giełdę.

    Potrzebujesz jakis dowod zakupu (w znaczeniu ze kupiles <to> <wtedy> i <u
    nich>) i nie musi to byc koniecznie paragon. Moga byc nawet swiadkowie (w
    osatecznosci), ale tu moze wystarczy ta karta gwarancyjna. To po pierwsze.
    Po drugie, mozesz na poczatek zazadac zwrotu/wymiany a jesli nie zechca to
    postraszyc ich Inspekcja Handlowa (skoro piszesz ze to powazna firma to
    rozumiem ze maja zarejestrowana DG i nie jest to osoba prywatna), ze
    sprzedali ci uzywany zamiast nowego. Moze poskutkuje. A jesli nie to
    pozostaje Ci normalny tryb reklamacyjny lub droga sadowa. Ten normalny
    tryb to reklamacja z tytulu niezgodnosci z umowa ale tym trybem niczego na
    dzien dobry nie wymienisz ani pieniedzy nie dostaniesz. Przejrzyj archiwum
    tej grupy i pl.misc.komsumenci (przyklady pism byly rowniez podawane).
    Przejrzyj takze strony www.federacja-konsumentow.org.pl.

    Jesli nic nie zalatwisz to skontaktuj sie najpierw z Inspekcja Handlowa, a
    potem jak juz bedziesz staral sie wydobyc z tego bagna (o ile IH nie
    pomoze za dotknieciem rozczki) to z jakims oddzialem FK.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-12-07 05:56:35
    Od: "Mika" <d...@g...pl>

    > co to takiego ta nalepka?

    To były dwie nalepki z kodem paskowym i nr seryjnym monitora.
    Powinno się takowe przylepić na gwarancji (przynajmniej jedną z nich)

    Dopiero

    > A jaka data jest na tej drugiej gwarancji?

    Data wystawienia tej drugiej gwarancji była 22.11.2003.
    Tego dnia też byliśmy z żoną na giełdzie i przypomina się nam że taki sam
    monitor kupował
    od nich jakiś chłopak. Może jemu też chcieli go wcisnąć.

    > Moze sie na takich gieldach nie znam ale jakos slowko powazna ze slowka
    > gielda mi nie chodzi w parze :)

    No tak ale tam też sprzedają firmy które mają sklepy w W-wie. Ta na stęplu
    ma regon i adres siedziby w W-wie.

  • 5. Data: 2003-12-07 06:00:49
    Od: "Mika" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc> napisał w wiadomości
    alosc...
> [...]
    > ze nie zrobiles tego dzis, ale i jutro beda cie pamietali - za tydzien
    > moglby byc problem, jutro byc nie powinien

    Wiesz łatwo Ci mówić spokojnie. 900 zł piechotą nie chodzi. Odkładałem z
    żoną parę miesięcy.
    Przy dwóch szkrabach i niskich pensjach to i tak sukces.

    Waldek

  • 6. Data: 2003-12-07 08:50:46
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sun, 7 Dec 2003 07:00:49 +0100
    "Mika" <d...@g...pl> naskrobał(a):

    > Wiesz łatwo Ci mówić spokojnie. 900 zł piechotą nie chodzi. Odkładałem
    > z żoną parę miesięcy.
    > Przy dwóch szkrabach i niskich pensjach to i tak sukces.

    wiem o co Ci chodzi - ale najpierw tam pojedz i sprobuj sie dogadac!
    wiekszosc osob jest tam jednak uczciwa - ludzie Cie pewnie beda
    pamietac wiec problemow byc nie powinno
    jak beda - bedziesz walczyl
    zycze powodzenia

    Sierp

  • 7. Data: 2003-12-07 09:28:30
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    d...@g...pl news:bqtl5a$p4n$1@nemesis.news.tpi.pl

    [...]

    Mika, przedewszystkim - nie badz takim "buzdyganem". Jak sugerowali inni -
    jest spora szansa ze jest to zwykle nieporozumienie, i wpadanie z Policja
    itd jest niepotrzebne i niewskazane.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2003-12-07 10:58:13
    Od: "Mika" <d...@g...pl>

    > Mika, przedewszystkim - nie badz takim "buzdyganem". Jak sugerowali inni -
    > jest spora szansa ze jest to zwykle nieporozumienie, i wpadanie z Policja
    > itd jest niepotrzebne i niewskazane.

    Moje argumenty już znaliście teraz przedstawię sprzedającego.

    1. Monitor jest nowy bo na naklejce znamionowej monitora był rok produkcji
    czerwiec 2003r.
    2. Jeżeli mam dwie gwarancje to powienienem się cieszyć bo mam o jedną
    więcej.
    3. To że kineskop wypalony to do serwisu a nie do niego on taki dostał z
    hurtowni.
    4. To że używany to jak każdy inny stał na wystawie - o czym kupującego nie
    musi informować.
    5. Że ktoś już go miał i oddał (prawdopodobnie ta sama wada-kineskop),
    poprostu wymienił na inny model.
    6. Ostatni argument to że nie potrafię ustawić i obsługiwać tego monitora.

    No cóż i tak można.

    A ja na to przedstawiałem swoje argumenty dosyć podniesionym głosem, tak że
    zebrało się trochę widzów i to dopiero przekonało gościa aby mi ustąpić.
    O żadnej Policji nie było mowy, ale też nie oddałem mu podwójnej gwarancji
    mówiąc że jest to dowód w sporze.
    Jednak na dobre imie firmy pracuje się latami a stracić mozna w chwilę.
    Rezultat taki że oddał pieniądze.
    Choć proponował mi inny model od niego już nigdy nic nie kupię.

  • 9. Data: 2003-12-07 11:05:20
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sun, 7 Dec 2003 11:58:13 +0100
    "Mika" <d...@g...pl> naskrobał(a):

    > 3. To że kineskop wypalony to do serwisu a nie do niego on taki dostał
    > z hurtowni.

    tu ciezko nie przyznac racji, chyba rekojmi juz nie ma..

    > 4. To że używany to jak każdy inny stał na wystawie - o czym
    > kupującego nie musi informować.

    no a tu sie zgodzic ciezko..
    :/

> [...]
    > chwilę. Rezultat taki że oddał pieniądze.
    > Choć proponował mi inny model od niego już nigdy nic nie kupię.

    czyli wszystko w sumie dobrze sie zakonczylo - choc postraszyc jak
    widac trzeba bylo, ale bez policji tez sie obylo
    no i fajno :-)

    Sierp

  • 10. Data: 2003-12-07 12:40:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003 12:05:20 +0100, Sierp wrote:
    >Dnia Sun, 7 Dec 2003 11:58:13 +0100
    >"Mika" <d...@g...pl> naskrobał(a):
    >
    >tu ciezko nie przyznac racji, chyba rekojmi juz nie ma..

    Zaraz panowie - wypalony kineskop to jest "towar niezgodny z umowa",
    czyli zwracamy u sprzedawcy.

    Inna sprawa ze z opisu wynika jakoby "widzialy galy co braly" :-)

    J.