  • 1. Data: 2003-12-06 22:21:38
    Temat: stare filmy legalne czy nie?
    Od: "ToMasz" <w...@p...com>

    Witam
    dawno dawno temu, w latach '80 - tych, istniało legalnie coś takiego jak
    giełda kaset Wideo. Każdy z każdym wymieniał sie tym co miał - takie wczesne
    P2P bez kompów. Ostatnio policja szuka nielegalnych kopi wszystkeigo co sie
    da, ja mam legalnego windowsa, ale na pólce stoi ponad 100 filmów z tamtych
    lat, akademia policyjna, rambo2, przeminęło z wiatrem itp. Wtedy nie
    obowiązywała ustawa o prawach autorskich, wtedy to było legalne, czy teraz
    też tak jest? Czy mam spalić te wszystkie kaseety Video? A co z kasetami
    magnetofonowymi z czasów mojej młodości?
    Dzieki za pewne informacje
    ToMasz

  • 2. Data: 2003-12-07 00:21:50
    Temat: Re: stare filmy legalne czy nie?
    Od: Arkadesh Dreadful <a...@g...removethispart.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > też tak jest? Czy mam spalić te wszystkie kaseety Video? A co z kasetami
    > magnetofonowymi z czasów mojej młodości?

    O ile pamietam, to wszystko co sprzed ustawy zostalo zalegalizowane.
    Wiec nie musisz polki przenosic do piwnicy.

    pzdr
    Arkadesh

  • 3. Data: 2003-12-07 01:44:03
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bqtru0$ctc$1@nemesis.news.tpi.pl>, Arkadesh Dreadful wrote:

    > O ile pamietam, to wszystko co sprzed ustawy zostalo zalegalizowane.

    Źle pamiętasz. Na pewno nie programy komputerowe. Co do tych ostatnich to
    przy okazji znalazłem w miarę ciekawą przeglądówkę tematu:

    http://prawwwo.webpark.pl/famnest.htm

    Co zaś do meritum, to moim zdaniem, o ile zostały one wcześniej spiracone
    (a nie nagrane np. z TV co w tej chwili podpada pod tzw użytek dozwolony)
    to są nielegalne. W aktualnym PA nie doszukałem się niczego co na takie
    użytkowanie by zezwalało.

    > Wiec nie musisz polki przenosic do piwnicy.

    Nie byłbym tego taki pewien.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-12-07 12:03:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    Wiecie co? Bez względu na prawidłowość merytoryczną wypowiedzi
    przedmówców, to dochodzę do wniosku, że dochodzimy do paranoi. Jutro chyba
    wyrzucę wszystko z domu. Na bieliźnie są jakieś znaczki, może zastrzeżone.
    Kasety nagrałem kilkadziesiąt lat temu w czasach młodości, a to też
    przestępstwo. O komputerze nie mówię, bo tu niczego być pewnym nie można.
    Mam legalny soft, ale może jakiejś nalepki mi brakuje albo innego dowodu
    niewinności. Kurcze, a jak mój projekt domu stanowi plagiat. No cóż,
    trudna decyzja, wysadzam w powietrze dom. Zima idzie, to pod namiotem
    będzie ciężko z rodziną wytrzymać, zresztą nie wiadomo, czy znak towarowy
    nie jest zastrzeżony i mi namiotu nie zabiorą. Hotel, to nie wyjście, bo w
    większości na ścianach wiszą jakieś reklamy - może nielegalne.

    A tak na poważne - komu zależy na panice?

  • 5. Data: 2003-12-07 16:52:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik rzecze:
    [..]
    > A tak na poważne - komu zależy na panice?

    A zgadnij - kto na tym najwięcej korzysta?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2003-12-08 09:29:42
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Wiecie co? Bez względu na prawidłowość merytoryczną wypowiedzi
    > przedmówców, to dochodzę do wniosku, że dochodzimy do paranoi.

    A ja tylko czekam, kiedy ktoś zacznie wyzywać od złodziei wszystkich tych,
    którzy w empiku przegladają czasopisma i książki zanim za nie zapłacą. W
    końcu jest to jakaś forma podkradania wiadomości i wartości intelektualnych.
    Proponuję wprowadzić przepis pozwalający na natychmiastową rewizję bez
    nakazu w ich mieszkaniach. Oczywiście rewizja musiałaby odbyć się w
    obecnośći biegłych z empiku, sąsiadów, proboszcza i lokalnej tv. ;-)

    Pzdr

    A.

  • 7. Data: 2003-12-08 10:26:58
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <br1gbh$hig$1@atlantis.news.tpi.pl>, Ali Gator wrote:
> [...]
    > końcu jest to jakaś forma podkradania wiadomości i wartości intelektualnych.

    Zapewne nie zdajesz sobie z tego sprawy ale w takiej Japonii jest to dosc
    powazny problem. Z tym ze nie tyle chodzi o przegladanie co o
    fotografowanie aparatami wbudowanymi w telefony komorkowe, pod pozorem
    wlasnie przegladania :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-12-08 11:19:28
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bqvkuq$oau$3@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Wiecie co? Bez względu na prawidłowość merytoryczną wypowiedzi
    > przedmówców, to dochodzę do wniosku, że dochodzimy do paranoi. Jutro chyba

    Zgadzam się - lekka paranoja, ale jak się przegina w jedną stronę, to
    potem łatwo i o przegięcie w drugą.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-12-08 13:42:02
    Od: <m...@b...net>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    > Robert Tomasik rzecze:
    > [..]
    >
    > A zgadnij - kto na tym najwięcej korzysta?

    cyklisci? ;)

    marek