    From: "AiP" <i...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.budowanie
    Subject: PILNE - oszacowanie odszkodowania
    Date: Fri, 22 Mar 2002 19:45:54 +0100

    Witam
    w zimie część mojej działki ( a dokładnie 20 arów) została zalana ściekami
    komunalnymi z kolektora. Już jutro fachowcy ubezpieczyciela będą szacować
    straty ale chciałabym mieć orientację na ile można wycenić straty wynikłe z
    zalania 1/3 obszaru działki. Na zalanym obszarze znajdują się wszystkie moje
    poletka uprawne i dużo drzewek i krzewów owocowych. Nie wyobrażam sobie, że
    przez najbliższe ... 3 lata po zalaniu ściekami wyrosłe tam warzywa i owoce
    nadawać się będą do spożycia ( hmmm.... nie wiem nawet czy 3 lata jest
    wystarczającym okresem do oczyszczenia się terenu z tych wszystkich
    chemikaliów znajdujących się w ściekach...). Będę więc zmuszona do zakupu
    płodów rolnych. Kolejna strata to ponowne doprowadzenie terenu do stanu
    użytkowania czyli możliwości uprawy ( zatrudnienie cz-ka do zaorania etc.).
    Pozostają jeszcze straty moralne czyli problemy z kolektorem od początku
    jego istnienia na mojej działce.
    Jest to pilne. Jeśli ktokolwiek orientuje się w takich wycenach - bardzo
    proszę o opinię abym w rozmowie z ubezpieczycielem miała mocne argumenty.

    Joanna