  • 1. Data: 2002-03-22 18:45:54
    Temat: PILNE - oszacowanie odszkodowania
    Od: "AiP" <i...@b...pl>

    Witam
    w zimie część mojej działki ( a dokładnie 20 arów) została zalana ściekami
    komunalnymi z kolektora. Już jutro fachowcy ubezpieczyciela będą szacować
    straty ale chciałabym mieć orientację na ile można wycenić straty wynikłe z
    zalania 1/3 obszaru działki. Na zalanym obszarze znajdują się wszystkie moje
    poletka uprawne i dużo drzewek i krzewów owocowych. Nie wyobrażam sobie, że
    przez najbliższe ... 3 lata po zalaniu ściekami wyrosłe tam warzywa i owoce
    nadawać się będą do spożycia ( hmmm.... nie wiem nawet czy 3 lata jest
    wystarczającym okresem do oczyszczenia się terenu z tych wszystkich
    chemikaliów znajdujących się w ściekach...). Będę więc zmuszona do zakupu
    płodów rolnych. Kolejna strata to ponowne doprowadzenie terenu do stanu
    użytkowania czyli możliwości uprawy ( zatrudnienie cz-ka do zaorania etc.).
    Pozostają jeszcze straty moralne czyli problemy z kolektorem od początku
    jego istnienia na mojej działce.
    Jest to pilne. Jeśli ktokolwiek orientuje się w takich wycenach - bardzo
    proszę o opinię abym w rozmowie z ubezpieczycielem miała mocne argumenty.

    Joanna

  • 2. Data: 2002-03-22 19:47:52
    Temat: Re: PILNE - oszacowanie odszkodowania
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, AiP wrote:

    > Pozostają jeszcze straty moralne czyli problemy z kolektorem od początku
    > jego istnienia na mojej działce.

    Nie ma czegoś takiego. To co potocznie nazywa się stratami moralnymi jest
    w rzeczywistości niemajątkową szkodą na osobie, czyli krzywdą, której
    wystąpienie trzeba udowodnić niezależnie od zaistnienia szkody majątkowej
    - a jest to nadzwyczaj trudne w przypadkach nieoczywistych.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)