  • 1. Data: 2007-07-04 16:47:15
    Temat: Umowa zlecenie i czas pracy
    Od: "QuiGonMaster" <p...@o...pl>

    Witam!
    Moja siostra jest zatrudniona w szpitalu publicznym na umowę zlecenie w
    charakterze sanitariuszki.
    Z powodu braku personelu został jej dzisiaj przedstawiony grafik według
    którego w lipcu ma przepracować 246 godz.
    W przyszłym tygodniu od poniedziałku do piątku ma pracować po 12 godz.
    dziennie czyli 60 godz tygodniowo.
    Czy tygodniowa norma czasu pracy nie jest stosowana przy umowie tego typu.
    Umowa jest zawarta na czas określony do 31.01.2008.
    Czy siosrta może odmówić przepracowania tylu godzin i zażądać zmiany
    grafiku.
    Do tej pory jej czas pracy był w miarę normalny przy systemie 12/24.
    W umowie jest pkt. na podstawie którego za nieobecność może ona zostać
    wypowiedziana.
    Poradźcie coś proszę, poza wizytą w OIP.

    QuiGon

  • 2. Data: 2007-07-04 17:20:40
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6giva$dbf$1@news.onet.pl QuiGonMaster <p...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > którego w lipcu ma przepracować 246 godz.
    > W przyszłym tygodniu od poniedziałku do piątku ma pracować po 12 godz.
    A co na to umowa-zlecenie? Przecież ona ma jakąś treść.

    > Czy tygodniowa norma czasu pracy nie jest stosowana przy umowie tego typu.
    Nie. To jest umowa cywilno prawna, KP nie ma zastosowania. Chyba, że
    charakter pracy spełnia kryteria wymienione w art. 22 §1 KP, wówczas zgodnie
    z §1^1 i §1^2 nie jest to umowa-zlecenie, lecz umowa o pracę na czas
    określony.
    I wtedy stosujemy KP.

> [...]
    > wypowiedziana.
    > Poradźcie coś proszę, poza wizytą w OIP.
    Proszę bardzo - należy dokładnie przeczytać umowę.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-04 17:27:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "QuiGonMaster" <p...@o...pl> wrote in message
    > Witam!
    > Moja siostra jest zatrudniona w szpitalu publicznym na umowę zlecenie w
    > charakterze sanitariuszki.

    Nie jest w ogóle zatrudniona.
    Przyjęła zlecenie do wykonania.

    > Z powodu braku personelu został jej dzisiaj przedstawiony grafik według
    > którego w lipcu ma przepracować 246 godz.

    A jak treść jest umowy zlecenia?
    Podpisała ten grafik?

    > W przyszłym tygodniu od poniedziałku do piątku ma pracować po 12 godz.
    > dziennie czyli 60 godz tygodniowo.

    nie pracować, wykonać określoną czynność do określonego terminu.

    > Czy tygodniowa norma czasu pracy nie jest stosowana przy umowie tego typu.

    Nie jest, bo to nie jest umowa o pracę. To jej sprawa w jaki sposób wywiąże
    się z umowy zlecenia.

    > Umowa jest zawarta na czas określony do 31.01.2008.

    Każda umowa zlecenie ma określony termin wykonania

    > Czy siosrta może odmówić przepracowania tylu godzin i zażądać zmiany
    > grafiku.

    Poprzez zerwanie umowy zlecenia z konsekwecjami w postaci pokrycia kosztów
    poniesionych przez zleceniodawcę z powodu zerwanej umowy.

    To zależy czy podpisała ten "grafik" czy nie.

    > W umowie jest pkt. na podstawie którego za nieobecność może ona zostać
    > wypowiedziana.

    W umowie zleceniu nie ma czegoś takiego jak nieobecność.

    > Poradźcie coś proszę, poza wizytą w OIP.

    Iśc do sądu pracy i żądać uznania umowy zlecenia za umowę o pracę.

  • 4. Data: 2007-07-05 11:00:18
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Iśc do sądu pracy i żądać uznania umowy zlecenia za umowę o pracę.

    Ale najpierw przepracować jakiś miesiąc podpisując listę obecności... (bo
    zakładam że jest skoro sprawdzają jej obecność).