  • 1. Data: 2003-11-11 11:20:09
    Temat: Oszustwo ???
    Od: ":/|\\ ATARI:" <Hello:atari@op.pl>

    Kupilem w pewnej firmie komputerowej urzadzenia sieciowe dostalem na to FV i
    gwarancje jednak chcialem sie upewnic jak to jest z ta gwarancja i co sie
    okazuje pod adresem podanym na FV nie ma takiej firmy fax nie ma takiego
    numeru jedyne co sie zgadza to komorki czy mozna w jakis sposob sprawdzic np
    po nr NIP czy dana firma jest w ogole zarejestrowana ?
    Z tego co wiem jesli odliczylem sobie VAT i FV jest lewa a na to wychodzi to
    z tego tytulu ponosze odpowiedzialnosc ?

  • 2. Data: 2003-11-11 12:19:50
    Temat: Re: Oszustwo ???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W sieci są programy, które sprawdzają tzw. cyfrę kontrolną NIP-u. Jeśli
    numer będzie niepoprawny, to sprawa staje się jasna. Jeśli będzie
    poprawny, to wcale nie znaczy, że należy do tej firmy. Możesz numer
    przesłań na priv, to Ci sprawdzę, albo wyślij na grupę, to pewnie wiele
    osób to zrobi.

  • 3. Data: 2003-11-11 14:21:20
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik ":/|\ ATARI:" <Hello:atari@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    np
    > po nr NIP czy dana firma jest w ogole zarejestrowana ?

    Po NIPie to szczerze mówiać nie wiem jak. Po numerze w rejestrze handlowym
    na pewno.

    > Z tego co wiem jesli odliczylem sobie VAT i FV jest lewa a na to wychodzi
    > z tego tytulu ponosze odpowiedzialnosc ?

    Ale kto jest wystawcą faktury a kto gwarantem? Chyba mówisz, że kupiłeś od
    jakiejs firmy i ona istnieje, tak? Gwarancja to już zupełnie odrębny
    problem. A poza tym masz racje - jeśli wystawca nie ma tej faktury
    rozliczonej u sibie nto nie miałeś prawa odliczyć VATu ze wszystkimi tego
    konsekwencjami. Bandytyzm w sumie, ale takie jest prawo podatkowe.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-11-11 14:37:07
    Od: ":/|\\ ATARI:" <Hello:atari@op.pl>

    Firma czy mozna to nazwac firma jesli okazuje sie ze prawdopodobnie nigdzie
    nie jest ona zarejestrowana i co za tym idzie FV jest falszywa chyba dobrze
    rozumuje czy moge w takim wypadku zglosic to na prokurature?

  • 5. Data: 2003-11-11 14:40:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    :/|\ ATARI: rzecze:
    > Firma czy mozna to nazwac firma jesli okazuje sie ze prawdopodobnie nigdzie
    > nie jest ona zarejestrowana i co za tym idzie FV jest falszywa chyba dobrze
    > rozumuje czy moge w takim wypadku zglosic to na prokurature?

    Podaj jej NIP.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 6. Data: 2003-11-11 15:19:14
    Od: ":/|\\ ATARI:" <Hello:atari@op.pl>

    679-220-89-42

  • 7. Data: 2003-11-14 17:43:18
    Od: "bob" <b...@o...pl>

    NIPy z prefixem 679 nadaje urząd skarbowy Kraków Podgórze, a sprawę można
    zgłosić do urzędu kontroli skarbowej, tylko zapećkaj swoje dane na fakturze
    bo bandyci będą cie mieli na widelcu :)

  • 8. Data: 2003-11-16 22:41:37
    Od: ":/|\\ ATARI:" <Hello:atari@op.pl>

    Mnie powiadomili ze to Krakow Krowodrza dziwne i dzialalnosc niby prowadzi
    gospodarcza gosc pod tym adresem ale tam nikt taki nie mieszka ani nawet nie
    jest zameldowany.