  • 1. Data: 2003-04-23 18:38:56
    Temat: Oszustwo !?
    Od: "Sebek" <s...@w...pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczow
    Czy umowa jest ważna jeżeli ktoś z kim zawarłem umowę ma inną datę urodzenia
    wynikającą z odpisu aktu urodzenia niż datę w dokumentach (prawdopodobnie
    sfałszował sobie sam rok urodzenia, tzn. odmłodził się o parę lat) pozostałe
    dane jak imię ojca, matki itd. pozostają bez zmian.

    Pozdrawiam

    Sebastian

  • 2. Data: 2003-04-23 18:42:46
    Temat: Re: Oszustwo !?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A co to za umowa? Czy wiek ma jakiekolwiek dla niej znaczenie? Jeśli nie i
    jest to na przykład umowa kupna samochodu, to ten błąd nie ma żadnego
    znaczenia.

  • 3. Data: 2003-04-23 20:39:10
    Temat: Odp: Oszustwo !?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Sebek <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b86md3$fkb$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    pozostałe
    > dane jak imię ojca, matki itd. pozostają bez zmian.

    Waznosc umowy nie jest uzalezniona od daty urodzin.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-04-23 21:08:32
    Od: "Sebek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Waznosc umowy nie jest uzalezniona od daty urodzin.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Depi.

    a jeżeli ten ktoś wykupił mieszkanie posługując się takimi dokumentami to
    czy nie zachodzi tu dziwna sprawa, tzn. osoba która wykupiła mieszkanie
    teoretycznie jest osobą inną (inna data urodzenia) niż ta która miała prawo
    wykupu (zbieżność imienia i nazwiska)???

    Pozdrawiam
    Sebek.

  • 5. Data: 2003-04-23 21:15:55
    Od: qobi<q...@w...pl>

    Umowa jest wazna, chyba, ze zawarles ja z osoba nieletnia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-04-23 21:24:42
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Sebek <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b86v5j$o97$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    prawo
    > wykupu (zbieżność imienia i nazwiska)???

    Wiesz, o ile czynnosc prawna nie jest dotknieta innymi wadami ( art. 82,
    83 ), to wg. mnie jest wazna. Fakt, ze ktos zmienia swa date urodzenia nie
    znaczy wcale, ze podaje sie za inna osobe. Szczerze mowiac nawet nie bardzo
    umiem to podciagnac pod jakikowliek paragraf. Faktem jest, ze to dziwne,
    szczegolnie, ze kupno nieruchomosci moze nastapic jedynie w formie aktu
    notarialnego - notariusz nie sprawdzil jego dowodu?

    Depi.

  • 7. Data: 2003-04-23 21:25:16
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik qobi <q...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b86vqb$smg$...@a...news.tpi.pl...
    > Umowa jest wazna, chyba, ze zawarles ja z osoba nieletnia.

    Oj juz nie fantazjuj tak - to nie pl.rec.s-f.

    --
    Depi.

  • 8. Data: 2003-04-23 22:11:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Waznosc umowy nie jest uzalezniona od daty urodzin.

    Polemizowałbym z kategorycznością tego stwierdzenia. Niekiedy, co prawda w
    nielicznych wypadkach, data urodzenia może mieć kardynalne znaczenie.
    Umawiasz się ze mną, że będę Ci co miesiąc płacił 100 zł, a jak dożyję do
    wieku 65 lat, to Ty wypłacisz mi 3.000 zł. W tym wypadku mój wiek ma
    decydujące znaczenie dla Ciebie. Jeśli w umowie podam, że mam 62 lata, a po
    podpisaniu ujawnię, że żartowałem i mam 64 lata i 11 miesięcy, to pewnie się
    trochę zdenerwujesz.

  • 9. Data: 2003-04-24 05:20:58
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b8747k$d66$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    po
    > podpisaniu ujawnię, że żartowałem i mam 64 lata i 11 miesięcy, to pewnie

    Oj widze, ze tendencja do fantazjowania jest tu powszechna ;-)

    Owszem, w takim wypadku mozna cos kombinawac, ale z powowdu _bledu_, ktory
    zostal wywolany podstepem - tzn. podana zla data. Sama data jest tylko
    sposobem wprowadzenia w ten blad.

    W podanym przypadku nic takiego chyba nie mialo miejsca ( tzn. data urodzin
    jest kompletnie irrelewantna z punktu widzenia causa ).

    Depi.

  • 10. Data: 2003-04-24 19:53:41
    Od: "Sebek" <s...@w...pl>

> [...]
    > szczegolnie, ze kupno nieruchomosci moze nastapic jedynie w formie aktu
    > notarialnego - notariusz nie sprawdzil jego dowodu?

    Ale jeżeli ktoś podpisuje umowę wykupu mieszkania posługując się fałszywymi
    dokumentami (sfałszowany rok urodzenia - mogę to udowodnić) to umowa jest
    ważna? (wolałbym żeby można było w takiej sytuacji podważyć umowę
    notarialną - czy jest to możliwe?)

    Pozdrawiam
    i z góry dzięki za odpowiedź
    Sebek