  • 1. Data: 2004-12-22 11:29:48
    Temat: Oszuści w sklepie internetowym - co robić?
    Od: Mok <m...@p...onet.pl>

    Parę miesięcy temu zamówiłem towar w jednym ze sklepów internetowych.
    Potwierdzenie mailem przyszło po paru dniach, wysłałem przelew i czekałem.
    Minął miesiąc i towar nie dotarł do adresata. Skontaktowałem się z nimi i
    poprosiłem o zwrot pieniędzy (cena w międzyczasie mocno spadła).
    Odpowiedzieli, że właśnie wysłali towar. Machnąłem ręką i czekałem. Po
    kolejnych 2 tygodniach, zakupiłem sprzęt gdzie indziej i kategorycznie
    zażądałem zwrotu pieniędzy. Przez następne 2 tygodnie telefonicznie i mailowo
    dostawałem stek bzdur typu "księgowa zapomniała", "kurier przywiezie
    pieniądze", "kierowca firmy skontaktuje się z panem jutro o 10". Oczywiście
    pieniądze nie wróciły na konto, ani nikt ich nie przywiózł. Minęło parę
    miesięcy, już prawie zapomniałem o sprawie. Odezwałem się do nich czy w końcu
    dostanę zwrot pieniędzy. "Wydawało nam się że to już dawno załatwione,
    sprawdzimy" i tygodniowa cisza. Już dawno powinienem był to gdzieś zgłosić czy
    podać ich do sądu, ale jestem w tym kompletnym laikiem i nie cierpię
    biurokracji. Moje pytanie: gdzie powinienem to zgłosić, by sprawa zakończyła
    się możliwie szybko i przy najmniejszej ilości formalności? Sprawa dotyczy
    sprzętu komputerowego za ~500 pln. Jeżeli podobne tematy były już tutaj
    omawiane lub na jakimś forum o podobnej tematyce proszę o linki lub chociaż
    słowa kluczowe, które pomogą mi je znaleźć.

  • 2. Data: 2004-12-22 13:13:50
    Temat: Re: Oszu?ci w sklepie internetowym - co robić?
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Najskuteczniej złożyć doniesienie o popełnieniu przest. do policji lub
    prokuratury. Z art. 286 par.1 kk - szybciutko sprawę załatwią jak dostaną
    wezwanie na komendę lub do prokuratury na przesłuchanie. To chyba jedyna
    metoda, nic innego na mysl mi nie przychodzi.

  • 3. Data: 2004-12-22 16:26:32
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    > Parę miesięcy temu zamówiłem towar w jednym ze sklepów internetowych.
    > Potwierdzenie mailem przyszło po paru dniach, wysłałem przelew i czekałem.
    > Minął miesiąc i towar nie dotarł do adresata. Skontaktowałem się z nimi i

    Mozesz podac nazwe tego sklepu internetowego?
    tak dla przestrogi...

    pozdr

  • 4. Data: 2004-12-22 23:15:53
    Od: Mok <m...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004 17:26:32 +0100, "Sebastian" <B...@o...pl>
    wrote:

    >Mozesz podac nazwe tego sklepu internetowego?
    >tak dla przestrogi...

    Tak. Chodzi o firmę "Orlen" (nie, nie tę dużą), właściciela domen monitor.pl,
    nagrywarki.pl i jeszcze kilku podobnych.