  • 1. Data: 2005-07-16 23:56:06
    Temat: Oświadczenie na mocy zeznania
    Od: MiKey <m...@...pl>

    Zostałem przesłuchany jako świadek w trybie pomocy prawnej przez
    funckjonariuszki pobliskiego komisariatu. Nie miałem bezpośredniej
    styczności z prowadzącymi postępowanie, które toczy się w innym mieście.
    I w tym problem, bo pytania były chaotyczne, dowodziły sporej
    nieznajomości tematu (nie faktów czy wydarzeń). Generalnie ktoś kto
    pytania układał niewiele wiedział o co w ogóle pytać. Do tego
    funkcjonariuszki, które bezpośrednio przesłuchały były aż tak bardzo
    zaskoczone i zdezorientowane, że nie rozumiały nic. Na koniec zapytały
    wprost - "pan wie o co chodzi?". Otóż funkcjonariuszki te też nie za
    bardzo wiedziały jak zaprotokułować zeznanie i wyszedł raczej mętlik.
    Wiem o przysługującym mi wtedy prawie do wprowadzenia uzupełnień
    protokołu, jednak chciałbym uzupełnić zeznanie teraz, już po nim.

    Czy pisemne oświadczenie, które prześlę do właściwych służb będzie miało
    moc mojego zeznania? Czy mogę się o to domagać? A może zostanie to
    automatycznie potraktowane jako zeznanie? A może będzie to tylko
    materiał operacyjny, a nie dowodowy?

    z góry dzięki za odpowiedzi
    --
    pzdr
    MiKey

  • 2. Data: 2005-07-17 08:54:12
    Temat: Re: Oświadczenie na mocy zeznania
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MiKey napisał(a):
    > Czy pisemne oświadczenie, które prześlę do właściwych służb będzie miało
    > moc mojego zeznania?

    nie

    > Czy mogę się o to domagać?

    czego, napisania pisemnego oświadczenia? napisz, wskaż błędy, może
    prowadzący postępowanie uzna że trzeba jeszcze raz przesłuchać
    nie mogłeś od razu na przesłuchaniu wszystkiego powiedzieć?

    KG

  • 3. Data: 2005-07-17 09:56:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKey" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    Zapytaj w komendzie, w której byłeś przesłuchiwany o nazwę jednostki
    prowadzącej postępowanie i liczbę dziennika. Następnie na adres tamtej
    jednostki z podaniem ich liczby dziennika (inaczej może zginąć) wyślij
    materiały, które uważasz za przydatne w prowadzonym postępowaniu.
    Prowadzący sam oceni, czy trzeba Cię przesłuchać, czy może po prostu
    wykorzystać te materiały w inny sposób. Na przykład w celu wytypowania
    innych świadków w postępowaniu. Zbyt mało wiem o samym postępowaniu, by
    ocenić, czy trzeba będzie Cię przesłuchać czy wystarczy samo pismo.