  • 1. Data: 2005-07-17 02:44:36
    Temat: odzysk pieniedzy z umowy
    Od: "InterComp" <d...@o...pl>

    witam
    mialem taki problem japonska firma jest mi winna kase sporo.mialem z nimi
    umowe i oni ją zerwali ale w umowie byl zapis ze : jesli zeriwią umowe przed
    upływem 2 lat itak ponosza okresloną kare zawarta w umowie .
    niby proste ale nie moge wyciagnac od nich nic
    tlumacza sie tym ze nie mieli uslugi
    a prawda jest taka ze tak naprawde zerwali umowe bo znalezli sobie tanszego
    operatora
    nie zakladalem sprawy bo od takiej kwoty nie stac mnie na koszty sadowe
    jest jakis sposób wyciagniecia taj kasy
    a i jeszcze jedno nie wystawialem im faktory bo nie wiem co w niej napisac

  • 2. Data: 2005-07-17 09:09:56
    Temat: Re: odzysk pieniedzy z umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "InterComp" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    Zasadniczo jedyna rozsądna droga to sąd i komornik. W wypadku
    francuskiej firmy wcale niełatwe na etapie komornika, choć skoro mają
    innego kontrahenta w Polsce, to można by było zająć wierzytelność.

    Możesz ewentualnie spróbować sprzedać swoją wierzytelność (ale tu musi
    być wyrok prawomocny, bo nikt tego nie kupi) jakiemuś ich dłużnikowi.
    Prostsze, ale też wymaga sądu.

    Ostatnie rozwiązanie, trudne ale czasem możliwe do przeprowadzenia, to
    takie "pokombinowanie" byś Ty się stał ich wierzycielem i kompensata.
    Wówczas to oni będą musieli Ciebie pozwać do sądu.

    Zapytaj na pl.soc.prawo.podatki, ale na odszkodowanie nie wystawia się
    chyba faktury.