    From: przemekdln <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Osoba niesłysząca w sądzie
    Date: Thu, 29 Oct 2009 13:12:16 -0700 (PDT)

    Mam wezwanie do sądu jako świadek. Obecność obowiązkowa. Problem w
    tym, że jestem osobą niesłyszącą i nie będę wiedział co się dzieje na
    sali sądowej. Tłumacz języka migowego tu nie rozwiąże problemu, bo
    słabo znam ten język. Na rozprawie będzie wiele innych osób
    niepełnosprawnych więc myślę, że sąd poradzi sobie z sytuacją. Czy
    doradzi mi ktoś coś?

    Dla mnie rozwiązaniem byłoby gdy sąd wyznaczył osobę, która mi
    powtórzy pytania i streści bieg rzeczy. Na rozprawę tą muszę także
    przejechać sporo km. Czy byłoby możliwe w takiej sytuacji
    przesłuchanie w miejscu zamieszkania ? Ja już składałem zeznania na
    Policji. Widocznie sąd chce je wysłuchać na rozprawie. Zastanawiam się
    jak wezmę udział w rozprawie będąc osobą niesłyszącą.