  • 1. Data: 2009-10-29 20:12:16
    Temat: Osoba niesłysząca w sądzie
    Od: przemekdln <p...@g...com>

    Mam wezwanie do sądu jako świadek. Obecność obowiązkowa. Problem w
    tym, że jestem osobą niesłyszącą i nie będę wiedział co się dzieje na
    sali sądowej. Tłumacz języka migowego tu nie rozwiąże problemu, bo
    słabo znam ten język. Na rozprawie będzie wiele innych osób
    niepełnosprawnych więc myślę, że sąd poradzi sobie z sytuacją. Czy
    doradzi mi ktoś coś?

    Dla mnie rozwiązaniem byłoby gdy sąd wyznaczył osobę, która mi
    powtórzy pytania i streści bieg rzeczy. Na rozprawę tą muszę także
    przejechać sporo km. Czy byłoby możliwe w takiej sytuacji
    przesłuchanie w miejscu zamieszkania ? Ja już składałem zeznania na
    Policji. Widocznie sąd chce je wysłuchać na rozprawie. Zastanawiam się
    jak wezmę udział w rozprawie będąc osobą niesłyszącą.

  • 2. Data: 2009-10-29 20:20:01
    Temat: Re: Osoba niesłysząca w sądzie
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    przemekdln pisze:

    > Policji. Widocznie sąd chce je wysłuchać na rozprawie. Zastanawiam się
    > jak wezmę udział w rozprawie będąc osobą niesłyszącą.

    Może Cie przesłuchać sąd w Twojej miejscowości.

    6008

  • 3. Data: 2009-10-29 20:28:08
    Od: przemekdln <p...@g...com>

    On 29 Paź, 21:20, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > Może Cie przesłuchać sąd w Twojej miejscowości.

    Jak złożyć wniosek o to?

  • 4. Data: 2009-10-29 23:06:52
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    przemekdln pisze:

    > Jak złożyć wniosek o to?

    No sam napisałeś, że nie chcesz tam jechać - więc zapewne
    korespondencyjnie.
    6008

  • 5. Data: 2009-10-30 06:17:53
    Od: "ZibiT" <n...@o...eu>

    Co niby sąd miałby Ci streszczać ? Jako świadek masz zeznać co wiesz i
    odpowiedzieć na ewentualne pytania. Jak miałabay sie z Tobą komunikować
    osoba wyznaczona przez sąd ? Piszesz, że skladałeś zeznania na policji. Jak
    sie z nimi komunikowałeś podczas przesluchiwania ? Pzdr.

  • 6. Data: 2009-10-30 06:29:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "przemekdln" <p...@g...com> napisał

> [...]
    > z sytuacją. Czy doradzi mi ktoś coś?
    > Dla mnie rozwiązaniem byłoby gdy sąd wyznaczył osobę, która mi

    W jaki sposób skomunikujesz się z tą wyznaczoną osobą, jeśli nie
    językiem migowym?
    BTW, jako świadek nie musisz być zapoznawany z "biegiem rzeczy".
    Zadadzą ci pytania, ty na nie odpowiesz i do widzenia.

    > Na rozprawę tą muszę także
    > przejechać sporo km. Czy byłoby możliwe w takiej sytuacji
    > przesłuchanie w miejscu zamieszkania ?

    Jeśli wada słuchu to jedyny twój problem to nie jest pewne
    czy sąd to uwzględni, ale wnioskować można.