  • Data: 2015-09-21 00:37:48
    Temat: Oskarżony jako świadek
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hej

    Dostałem wezwanie w charakterze podejrzanego o popełnienie wykroczenia a
    potem w charakterze świadka. Grożą nałożeniem kary porządkowej w przypadku
    niestawienia się. Czy jest uprawniona taka zmiana ról procesowych, że
    podejrzany staje się następnie świadkiem we własnej sprawie i czy istotnie
    niestawienie się jest wtedy wtedy zagrożone karą ? Nie jestem zainteresowany
    prowadzeniem sprawy ponieważ policja zarzuca mi popełnienie wykroczenia 66
    par 1 kodeksu wykroczeń polegającego na wezwaniu ich do czego mam prawo a
    ich psim obowiązkiem jest na to reagować. Oprócz oświadczenia na miejscu
    wezwania złożyłem pisemne wyjaśnienie i nie zamierzam niczego więcej w tej
    sprawie zeznawać.